تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۸۴۴۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بودجه 300 میلیارد ریالی 94 شهرداری کوت عبدالله در شورای شهر تصویب شد
شهردار کوت عبدالله (کارون) از تصویب بودجه 300میلیارد ریالی 1394این شهرداری در شورای اسلامی این شهر در خبر داد.

محمد عبیاوی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: علاوه بر این اعتبار ، 90میلیارد ریال نیز از محل کمک های دولتی(تملک دارایی) در سال 1394 به شهرداری تازه تاسیس کوت عبدالله پرداخت خواهد شد.

وی گفت: امسال سقف بودجه شهرداری کوت عبدالله 240میلیارد ریال بود که با کمک های استانداری خوزستان ، مجموع اعتبارات شهرداری به 260میلیارد ریال رسید.

شهردار کوت عبدالله گفت: با توجه به حجم زیاد پروژه های عمرانی و کمبود فضاهای مناسب شهری ، دولت باید نگاه ویژه ای به این شهر 120هزار نفری که در جنوب اهواز واقع شده داشته باشد تا بتواند حداقل خدمات شهری را به شهروندان ارایه کند.

وی از نبود سامانه فاضلاب و جمع آوری آبهای سطحی به عنوان مهمترین مشکل شهری کوت عبدالله نام برد و گفت: تا قبل از تاسیس شهرستان کارون با مرکزیت کوت عبدالله ، این شهر به عنوان حاشیه کلانشهر اهواز محسوب می شد و از حداقل امکانات شهری نظیر بوستان های مناسب و فضاهای فرهنگی محروم بود.

کوت عبدالله در بهمن ماه 1391با مصوبه هیات دولت ، از کلانشهر اهواز منتزع و با تشکیل شهرستان کارون به مرکز این شهرستان ارتقا یافت.

* با وجود کمبود اعتبار هیچ پروژه خدمات شهری متوقف نشد

شهردار کوت عبدالله گفت: گفت: با وجود کمبود اعتبار هیچ پروژه ای امسال به دلیل کمبود اعتبار در شهرداری کوت عبدالله متوقف نشد.

وی با بیان اینکه سه پروژه مهم پارک ساحلی ، ایستگاه قایقرانی و جاده ساحلی در حال انجام است ابراز امیدواری کرد این سه پروژه در سال 1394به بهره برداری برسد.

عبیاوی افزود: با تدابیری روند اجرایی پروژه های عمران شهری کوت عبدالله هرچند به دلایلی کند شد ولی هیچگاه متوقف نشد.

وی از شروع عملیات مسیر پل ششم در فروردین ماه 1394خبر داد.

شهردار کوت عبدالله ، نوسازی معابر شهری ، پارک 30هکتاری ، بوستان چهار هکتاری کوت نواصر ، پروژه دفع و هدایت آبهای سطحی و اصلاح هندسی اتوبان امام علی(ع) را از مهمترین پروژه های شهرداری در سال 1393 عنوان کرد.

وی گفت: از ابتدای شروع به کار شهرداری کوت عبدالله ، نگاه ما این بود که به زیرساخت های شهری توجه و از روزمرگی پرهیز شود.

* شهر کوت عبدالله درنوروز امسال پذیرای میهمانان نوروزی است

شهردار کوت عبدالله از آمادگی شهرداری برای پذیرایی از گردشگران و میهمانان نوروزی 94خبر داد.

وی گفت: برای نخستین بار پس از دو سال از تاسیس شهرداری کوت عبدالله برنامه های خوب و مدونی برای پذیرایی از مسافران نوروزی تدارک دیده شده است.

* توجه استاندار خوزستان به رفع مشکلات شهری کوت عبدالله

عبیاوی در این نشست خبری گفت: استاندار خوزستان برای رفع مشکلات شهری و تامین امکانات مناسب شهری کوت عبدالله توجه ویژه ای دارد.

وی گفت: تاکنون اعتبارات خوبی از سوی استاندار خوزستان برای پروژه های شهری و تفریحی این شهر از جمله اختصاص 70میلیارد ریال برای ایستگاه قایقرانی در نظر گرفته شده است.

در این نشست خبری طاهر باوی رییس شورای اسلامی شهر کوت عبدالله گفت: امسال 21 مصوبه ، لایحه و طرح در این شورا مصوب شده که بیشتر آنان اجرایی شده است.

وی از نبود شبکه فاضلاب این شهر به عنوان اصلی ترین مشکل شهری این منطقه نام برد و گفت: برای احداث شبکه فاضلاب در این شهر 15هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد.

وی گفت: با وجود کارهای انجام شده و تعامل خوبی که بین شهرداری و شورا وجود دارد هنوز در بسیاری از زیرساخت ها از جمله شبکه آب شهری مشکل داریم که امیدواریم مدیریت اعتبارات بیشتری برای ایجاد رفاه عمومی و زیرساخت های شهری در این شهر اختصاص دهد.

بنا به این گزارش خبرنگاران رسانه های گروهی سپس از روند اجرایی پروژه های در دست ساخت بوستان ساحلی ، ساحل سازی کارون و ایستگاه قایقرانی بازدید کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار