تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۸۴۴۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشنواره نوروزی در حمیدیه برگزار می‌شود
دبیر جشنواره نوروزی حمیدیه از برگزاری برنامه‌های ویژه ایام نوروز در این شهرستان خبر داد و گفت: حمیدیه آماده استقبال از گردشگران نوروزی است.

 احمد جعفری‌ماجد اظهار کرد: با تشكيل جشنواره نوروزي در حميديه برنامه​هاي زيادي را براي ايام نوروز در اين شهرستان تعريف كرده‌ايم که اميدواريم بتوانيم در اين ايام اوقات خوبي را براي گردشگران رقم بزنيم.

 وی بیان کرد: امسال براي اولين بار قصر حميديه افتتاح و آماده بازديد عموم می‌شود. اين موزه پيش از اين زير نظر سازمان آب و برق بود و امسال به ميراث فرهنگي سپرده شد.

 جعفری‌ماجد ادامه داد: همچنین شهرداري در حال ساماندهي باغ قصر حمیدیه  است. اين باغ در بين قصر و رودخانه قرار گرفته است و فضاي بسيار زيبایی دارد.

 او با اشاره به دیگر برنامه ‌در این ایام گفت: يكي دیگر از برنامه​هاي ما راه​اندازي خانه توريست در مسير حميديه است. خانه توريست كه با هدف استقبال از مسافران نوروزي راه​انداز شده است شامل مضيف (مهمان‌خانه)، نمايشگاه عكس، نمايشگاه صنايع دستي، ارايه غذاهاي محلي و اسب سواري است.

 دبیر جشنواره نوروزی حمیدیه بیان کرد: ​در شمال حميديه و در منطقه سد انحرافي يك درياچه ماهي وجود دارد كه مسافران و گردشگران مي​توانند در آن جا با امكاناتي كه ايجاد شده به ماهيگيري بپردازند.

 وي با بيان اين كه در طول اين ايام راهنماهاي گردشگري در حميديه حضور فعال دارند گفت: گروه تیرا در اين ايام به معرفي آيين و آداب و رسوم منطقه، بزرگترين تثبيت كننده رودخانه، آثار تاريخي و جهاد عرب می‌پردازند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: حمیدیه
:
:
:
آخرین اخبار