تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۸۴۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسکوچیچ: بازیکنان محرومم را داشتم با اختلاف قهرمان می‌شدیم
سرمربی فولادخوزستان گفت: اگر بازیکنان محروم را در اختیار داشتیم با اختلاف قهرمان می‌شدیم؛ حتی اگر دو نفر از آن‌ها را داشتیم مدعی اصلی قهرمانی بودیم.

دراگان اسکوچیچ در نشست خبری قبل از بازی با گسترش فولاد تبریز در خصوص آمادگی تیمش اظهارکرد: هر چند که سه بازیکن‌مان را در این بازی نداریم ولی تیم‌مان آماده است که در این بازی پیروز شویم. ما برای حریف احترام زیادی قائل هستیم. البته که نتایج اخیر این تیم با کیفیت بازی‌اش مطابقت ندارد ولی آماده هستیم که بازی زیبایی را به نمایش بگذاریم.

سرمربی فولادخوزستان درباره جایگاه این تیم در جدول اظهار کرد: فکر می‌کنم می توانستیم بهتر از این‌ها در لیگ ظاهر شویم. من اگر هفت یا هشت بازیکنم را در اختیار داشتم با اختلاف زیادی می توانستیم قهرمان شویم. حرف‌های من گزافه گویی نیست. حتی اگر دو بازیکن از هفت بازیکن را هم داشتیم می توانستیم یکی از مدعیان جدی قهرمانی باشیم.

وی درباره برنامه‌ریزی سازمان لیگ گفت: بارها گفته ام که برنامه ریزی سازمان لیگ به ضرر فوتبال ایران است؛ چرا که تیم‌ها برای مقطع طولانی از شرایط مسابقه دور می شوند. فکر می‌کنم می توانستیم بهتر از این‌ها برنامه‌ریزی کنیم. همان طور که می دانستید قرار بود یکشنبه بازی کنیم ولی به دلیل بازی تیم‌ملی امید این رقابت ها به تعویق افتاد و ما نتوانستیم یک تمرین خوب هم داشته باشیم و این برنامه‌ریزی‌ها و محدودیت‌ها باعث می‌شود تا توانایی‌ بازیکنان افت کند.

اسکوچیچ افزود: اگر باشگاه‌ها مثل تیم‌های اروپایی بازیکنان بیشتری داشته باشند، می‌توانیم از آن‌ها به صورت چرخشی استفاده کنیم و در این صورت تیم هم به مشکل بر نمی خورد و در بازی‌ها به بازیکنان فشاری وارد نمی‌شود. وقتی که فاصله بازی‌ها کم باشد بازیکن نمی‌تواند خودش را احیا کند و نمی‌شود با تاکتیک‌های متعدد در بازی به میدان رفت.

سرمربی فولادخوزستان درباره مشکلات لیگ فوتبال ایران گفت: ما در لیگ ایران مشکلاتی از قبیل مشکلات باشگاه‌ها و تکنیک بازیکنان و فرهنگ انضباطی آن‌ها مواجه هستیم و در خارج از زمین هم زندگی بازیکنان به صورت حرفه‌ای نیست. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که همکاران من برنامه‌هایی را در داخل زمین برای بازیکنان در نظر می‌گیرند ولی بازیکن نمی‌تواند برنامه‌های مورد نظر او را در زمین اجرا کند. بازیکنانی که بتوانند تاکتیک‌های متعددی را اجرا کنند، انگشت‌شمار هستند؛ بازیکنانی که به صورت سیستماتیک در زمین ایفای نقش کنند. البته که بازیکنان ایرانی از لحاظ کیفیت و از نظر تکنیکی بهتر از بازیکنان منطقه خلیج‌فارس هستند.

اسکوچیچ در رابطه با میدان دادن به بازیکنان جوان خاطرنشان‌کرد: من شخصا به بازیکنان جوان علاقه خاصی دارم و به آن‌ها در میدان بازی می‌دهم. آقایان یوسف وکیا، احمد عبدالله‌زاده و سروش رفیعی از پایه‌های باشگاه ما هستند و سال گذشته به تیم ما اضافه شدند و امسال آب دیده‌تر شدند. البته وکیا در تیم‌ملی امید است و آن دو نفر نیز به دلیل مشکلاتی نمی‌توانند برای ما بازی کنند. سال گذشته من در ملوان ثاقبی که به عنوان یک پدیده در لیگ معرفی شد را بازی دادم که الان در خدمت آذربایجان و تراکتورسازی است.

سرمربی فولادخوزستان درباره تیم‌های ملی گفت: علی‌رغم این که خواهان پیشرفت تیم‌های ملی هستم و علی‌رغم کمبودی که در تیم‌مان وجود دارد، بازیکنان‌مان را به تیم امید داده‌ایم که به نظر من اگر در تیم خودشان بازی می‌کردند در این شرایط برای باشگاه‌ها بهتر بود.

وی همچنین افزود: تا آنجایی که اطلاع دارم بازیکنانی که در تیم‌ملی امید هستند دو یا سه نفرشان در حد استانداردهای ما هستند و سایر بازیکنان در لیگ برتر بازی نمی‌کنند که این برای فوتبال ما خوب نیست.

اسکوچیچ در خصوص آکادمی فوتبال ایران اظهار کرد: اگر ما آکادمی فوتبال می‌خواهیم باید کار اصلی را در آکادمی انجام دهیم و اگر این برنامه‌ریزی‌ها برای کوتاه مدت باشد، به بن‌بست می‌رسیم. خواهشم از افرادی که آکادمی ها را اداره می‌کنند این است که صبور باشند و به بازیکنان زمان بیشتری بدهند.
:
:
:
آخرین اخبار