تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۸۴۸۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روز پر‌کار نیروهای امدادی ایذه
حوادث جاده‌ای و طبیعی روز پر حادثه‌ای در ایذه رقم زد
روزهای گذشته نیروهای امدادی شهرستان ایذه با چندین عملیات در سطح شهرستان روز پر‌کاری را برای خود رقم زدند.

شهرستان ایذه به‌ دلیل شرایط جغرافیایی خاص خود در بین سایر شهرستان‌های استان خوزستان و چند اقلیمی بودن، همواره شرایط متفاوت‌تری نسبت به مناطق دیگر دارد.

وجود کوهستان‌های مرتفع در اطراف شهرستان، جنگل‌های بلوط، رود کارون، باران‌های سیل‌آسا و از همه مهم‌تر جاده ترانزیتی مهم، پر پیچ و خم و خطرناک در میان کوهستانی‌های زاگرس، علاوه بر زیبایی‌های کم‌نظیر خود، در معرض خطرات فراوانی قرار گرفته است.

با آغاز سال نو و ورود مهمانان نوروزی به شهرستان ایذه، تمام اکیپ‌های ستاد نوروزی به‌صورت آماده‌باش برای خدمت‌رسانی به مسافران هستند و از روز اول تعطیلات نوروزی تمام نهادهای حمایتی، امدادی و برقرار کننده امنیت برای مسافران به‌ صورت شبانه‌روزی در ورودی‌ها و سطح شهرستان مشغول و آماده خدمت‌رسانی به سایر هموطنان مهمان هستند.

از این‌رو، بارش باران دیروز در کنار ترددهای جاده‌ای در سطح شهرستان حوادث گوناگونی را رقم زد که متاسفانه برخی از آنها غیرقابل جبران بوده و برخی از هموطنان و همشهریان جان خود را از دست دادند.

*تصادف در محدوده سد کارون 3، دو کشته و سه زخمی برجای گذاشت

پیش از ظهر دیروز نخستین اتفاق جاده‌ای سال 94 در شهرستان ایذه رقم خورد و بر اثر برخورد دو خودرو در نزدیکی سد و نیروگاه کارون 3، متاسفانه دو تن از سرنشینان خودرو جان خود را از دست داده و 3 نفر نیز زخمی شده که به‌علت شدت ضربه وارده، یکی از این افراد به مراکز درمانی اهواز اعزام شد.

شایان ذکر است که تمام سرنشینان این خودرو از یک خانواده بودند.

*تصادف در سد کارون 4 یک کشته بر جای گذاشت

به‌ علت تصادف خودرو در محدوده سد و نیروگاه کارون 4 واقع در مرز استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری نیز یک نفر از مهمانان نوروزی بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

عملیات رسیدگی به حادثه توسط مرکز فوریت‌های شهرستان ایذه انجام شد.

*جاری شدن سیلاب در خیابان‌های شهر/ایذه با بیش از 38 میلی‌متر پر‌بارش‌ترین شهر خوزستان بود

بارش باران دیروز در شهرستان ایذه به بیش از 38 میلی‌متر رسید و این شهرستان در صدر بارش‌های باران در استان خوزستان قرار گرفت.

بارش‌ها به حدی بود که آب تمام خیابان‌ها و کوچه‌های شهر را فرا گرفت و نیروهای امدادی و شهرداری را به حالت آماده‌باش برای مقابله با اتفاقات احتمالی وا داشت.

*تلف شدن بیش از 150 راس دام در منطقه سوسن

با سیلابی شدن بارش باران در مناطق روستایی شهرستان ایذه و رودخانه‌های فصلی منطقه در کنار خروش همیشگی کارون، تعداد بیش از 150 راس گوسفند مربوط به اهالی روستایی در سوسن در آب غرق و تلف شد.

*نفوذ آب به روستای دامنه کوه در سوسن

بارش باران علاوه بر جاری شدن در دره‌ها باعث شسته شدن کوهستان‌ها شد و این در حالی بود که در روستای «شهرک منجفکه» از توابع بخش سوسن آب جاری شده از ارتفاعات کوهستان، به سمت روستا سرازیر شد و با بالا آمدن حجم آب، بسیاری از خانه‌های این منطقه دچار آب‌گرفتگی شدند.

*غرق شدن یک جوان در آب/جستجو برای یافتن وی ادامه دارد

ساعت‌های پایانی روز گذشته یک اتفاق تلخ در روستای «تاوه» واقع در دور دست‌ترین مناطق روستایی و کوهستانی بخش سوسن گزارش و طی آن، غرق شدن یک جوان 19 ساله از اهالی این روستا اعلام شد.

رئیس هلال احمر شهرستان ایذه با تایید این خبر اظهار کرد: در پی این گزارش دو تیم از گروه امداد و نجات هلال احمر شهرستان، با سرپرستی و همراهی بنده و نماینده فرماندار جهت پیدا کردن جسد به این منطقه اعزام شدند.

کورش مهرزادگان در این راستا ادامه داد: پس از طی بیش از 70 کیلومتر راه کوهستانی و صعب‌العبور در میان بارش باران، مه شدید و تاریکی شب، بعد از منطقه جنگه به‌ دلیل طغیان رودخانه فصلی و بسته شدن مسیر بر اثر سقوط سنگ، عملیات متوقف و به صبح امروز موکول شد.

وی با بیان اینکه تیم‌های امدادی صبح امروز به منطقه اعزام شده‌اند خاطرنشان کرد: تیم‌های اعزام شده هم اکنون در محل حادثه حاضر بوده و در حال گشت‌زنی برای پیدا کردن جسد فرد حادثه دیده هستند.

اخبار تکمیلی درباره تلاش‌ها و پیدا شدن جسد متعاقبا اعلام می‌شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: ایذه
:
:
:
آخرین اخبار