تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۸۵۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش 70 درصدی سفارش داروهای ماهواره ای و اینترنتی در خوزستان
مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان نسبت به عوارض سوء مصرف داروهای ماهواره ای و اینترنتی در استان بر اساس آمار ارائه شده در پنج ماهه نخست امسال سفارش داروهای اینترنتی و ماهواره ای در استان 70 درصد کاهش یافت.

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، حسین برزگر افزود: رسانه های تبلیغاتی قاچاق دارو به صورت هوشمندانه تبلیغات خود را آغاز کرده اند و با اطمینان می توان گفت که این رسانه ها سلامتی مردم را هدف قرار داده اند و به همین دلیل است با حجم وسیع و گسترده بدون هیچ هزینه ای به تبلیغات خود ادامه می دهند.
وی با اشاره اینکه گسترش تبلیغات دارویی و مکملهای رژیمی غذایی در کشورهای غربی به ویژه اروپا و امریکا صورت می گیرد افزود: اینگونه داروها حتی در آن کشورها هیچگونه مجوزی از مراجع ذیصلاح ندارند و قابل ارائه در خود آن کشورها هم نیستند.

برزگر با بیان اینکه با اطلاع رسانی گسترده و آگاه سازی شهروندان به راحتی می توان هجمه های دشمنان را که در این زمینه فعالیتهای گسترده ای انجام می دهند خنثی کرد گفت: شرکتها و اشخاصی که صلاحیت علمی آنها مورد تردید است و فاقد تائیدیه و مستندی در این خصوص از سایر کشورها نیز هستند با به کارگیری شیوه های جذاب و هوشمندانه تبلیغاتی نسبت به ترویج و فروش اینگونه داروها و مکملهای رژیمی غذایی با مبالغ بسیار هنگفت به کشورمان اقدام می کنند.

این مقام مسئول تنها راه کار مقابله با تبلیغات ماهواره ای و اینترنتی را اطلاع رسانی گسترده و آگاه کردن مردم عنوان کرد و افزود: اگر اطلاعات صحیح و مناسب به مردم داده شود بدیهی است خود مردم با قاچاق مبازره خواهند کرد و این نیز جز با تشکیل گروه رسانه ای و کارعلمی در کشورمان میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مصرفگرایی در ذهن ما اینگونه به وجود آمده که نوع تولید دارو در کشور خارجی از تولید داخل بهتر است که با تاکید می توان گفت که این موضوع تلقین غلطی است تصریح کرد: الزاما هر کالای تولید خارج نمی تواند بهتر از تولید داخل باشد و داروی ایرانی با توجه به کنترلهای انجام شده بعضا از کیفیت بهتری نیز نسبت به مشابه خارجی آن برخوردار هستند.    

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه قاچاق دارو همچون قاچاق سلاح تهدیدی جدی برای امنیت و سلامتی مردم و حتی بیش از آن می تواند باعث مرگ شود، به شهروندان توصیه کرد از خرید و سفارش داروهای ماهواره ای و اینترنتی جدا خودداری کنند زیرا علاوه بر تحمیل هزینه های گزاف سلامتی مصرف کنندگان را نیز به خطر می اندازد.
:
:
:
آخرین اخبار