تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۸۵۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح نوروزي هلال احمر خوزستان ادامه دارد
مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان از انجام 32 مورد عمليات جاده اي توسط نیروهای امداد و نجات اين جمعيت در سطح استان خبر داد و گفت: طرح نوروزی امداد و نجات جمعیت هلال احمر تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

علي خدادادي اظهار كرد: در جريان اجراي طرح نوروزي امداد و نجات جمعيت هلال احمر كه از 28 اسفند 93 آغاز شده است، 32 مورد عمليات جاده اي توسط نيروهاي امداد و نجات هلال احمر انجام شد كه در اين عمليات به 76 مصدوم حوادث مختلف امداد رسانی شد.

وی افزود: از این تعداد مصدوم‏، 20 نفر به بيمارستان منتقل و 9 نفر نیز به صورت سرپايي درمان شدند.

خدادادی ادامه داد: در بحث خدمات حضوري که مسافران نوروزی و کاروان های نوروزی با مراجعه به ایستگاه ها و پایگاه های امدادی این خدمات را دریافت می کردند، 13 نفر به بيمارستان انتقال داده شدند و 2 هزار و 291 نفر به صورت سرپايي درمان شدند. همچنين با توجه به استقرار ایستگاه های سلامت و پایگاه های امداد و نجات در یادمان های شهدا و مسیرهای مختلف، در بحث راهيان نور، با انجام عمليات امداد و نجات 21 نفر به بيمارستان منتقل و 7 هزار و 903 نفر به صورت سرپايي درمان شدند.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان اظهار كرد: همچنين در اين طرح 10 هزار و 226 نفر در سطح استان به صورت اضطراري در پايگاههاي امداد و نجات هلال احمر اسكان داده و از خدمات این حوزه بهره مند شدند. اسکان در راه ماندگان یکی از قسمت های مهم فعالیت های جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات است.

خدادادی افزود: همچنین در حوزه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان نیز حدود 91 هزار نفر از مسافران خدمات مورد نیاز خود را از طریق پست های امدادی و ایستگاه های سلامت و سایر بخش ها، دریافت کردند.

وی ادامه داد: از 30 هزار نفر نیز در ایستگاه های سلامت تست فشارخون، قندخون، ویزیت رایگان و سایر موارد به عمل آمد. 12 هزار نفر از مسافران نیز در خیمه های نماز که این جمعیت برپا کرده بود، جهت اقامه نماز خود استفاده کردند.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: در مدت اجرای طرح تاکنون 63 هزار نقشه مکان های موردنیاز مسافران در استان خوزستان توزیع شد. 75 هزار مورد نیز انواع محصولات از جمله بروشورهای ایمنی سلامت، مسابقات، جوایز و سایر موارد میان مسافران نوروزی توزیع شد.

خدادادی افزود: جمعیت هلال احمر خوزستان در طرح نوروزی 94 تعداد 46 پایگاه ایمنی و سلامت با فعالیت اعضای سازمان جوانان و 45 پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات در نقاط مختلف استان مستقر کرده و در حال خدمات رسانی است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار