تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۸۵۰۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر بهداشت:
وضعیت بهداشت و درمان آبادان و خرمشهر مطلوب نیست
وزیر بهداشت با اشاره به بازدیدهای خود از بیمارستان های آبادان و خرمشهر گفت: وضعیت بهداشت و درمان این دو شهر وضعیت مطلوبی نیست و همه باید کمک کنیم تا آبادان و خرمشهر به سطحی که لایق آن هستند برسد.

دکتر سیدحسن هاشمی در جلسه مشترکی با رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند که در جریان سفر وزیر بهداشت به آبادان و خرمشهر، برگزار شد، اظهار کرد: تخت ها و ظرفیت موجود بیمارستانی اصلا" پاسخگوی نیاز مردم منطقه نمی باشد.

وی افزود: ما باید کاری کنیم تا ظرفیت های درمانی این منطقه به نحوی افزایش پیدا کند که دیگر نیاز به اعزام به مرکز استان بسیار محدود گردد.

 هاشمی عنوان کرد: معتقدم با اعمال مدیریتی صحیح و کمک و همیاری سازمان منطقه آزاد اروند و سایر ارگان های مربوطه می توانیم در مدت کوتاهی کمیت و کیفیت ارائه خدمات خود در بخش سلامت در آبادان و خرمشهر را که بنده همیشه نگاه خاصی به آن داشته ام، افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه طرفین در خصوص مشکلات حوزه بهداشت و درمان آبادان و خرمشهر به بحث و گفتگو پرداختند و راهکارهای ارتقاء سطح کمی و کیفی وضعیت بهداشتی و درمانی این دو شهر را بررسی و در این زمینه، مصوباتی را جهت اجراء در کوتاه مدت و بلند مدت به تصویب رساندند.

در این جلسه موارد مهمی جهت کمک به ارتقاء وضعیت خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان آبادان و خرمشهر از جمله رسیدگی فوری به کمبود نیروی انسانی و  محدودیت فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) خرمشهر و افزایش تخت های آی سی یو بیمارستان و همچنین بهسازی و نوسازی کامل بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان تصویب شد.

همچنین ساخت بیمارستان 200 تختخوابی تخصصی زنان و زایمان، کودکان و NICU، ساخت و تجهیز درمانگاه های کوچک متعدد در سطح دو شهر به عنوان پایگاه های درمانی اقماری بیمارستان های اصلی، اتمام ساخت بیمارستان اروند کنار آبادان، طراحی و ساخت بیمارستان 500 تختخوابی حدواسط هر دوشهر از دیگر مصوبات این جلسه بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار