تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۸۵۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان:
ایوان کرخه در حال نابودی است
سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان گفت: محوطه ایوان کرخه در شهرستان شوش در آستانه نابودی کامل است.

مجتبی گهستونی در گفت‌وگو با فارس،اظهار داشت: محوطه ایوان کرخه در شهرستان شوش به دلیل تعرض‌های بسیار زیادی که به محوطه تاریخی آن شده در آستانه نابودی است.
وی با اشاره به اینکه این محوطه هنوز حتی تعیین عرصه نشده است، افزود: این محوطه تاریخی حتی هنوز تعیين عرصه و حریم نشده است و در سال‌های گذشته قرار بود برای این امر 200 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شود که این امر جزئی نیز اجرایی نشد.
سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به ساخت و سازی که در عرصه و حریم این محوطه تاریخی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در عرصه و حریم این محوطه تاریخی ساخت و سازهای بسیار زیادی انجام شده است که از این دسته می‌توان به ساخت سیلوهای 30 هزار تنی در این محوطه اشاره کرد که پس از احداث به 50 هزار تن تبدیل شدند.
گهستونی با اشاره به اینکه ارتفاع این سیلوها بسیار زیاد است، افزود: ارتفاع این سیلوها به حدی زیادی است که باعث اختلاف در حریم منظری این اثر تاریخی نیز می‌کند.
وي با اشاره به مجوز صادر شده برای ساخت این سیلوها گفت: برای ساخت این سیلوها مجوزی برای بنای سیلوهای پیش ساخته با مصالح فلزی صادر، ولی در این محوطه تاریخی سیلوهایی با مصالح بتون ساخته شده که این امر خلاف مجوز است.
سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان تاکید کرد: این محوطه سال 87 توسط مهدی رهبر باستان شناسی شده است.
:
:
:
آخرین اخبار