تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۸۵۱۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش حقوق معلمان از ۱۶۰ تا ۶۰۰ هزار تومان
وزیر آموزش و پرورش خبر داد: حقوق معلمان ۱۶۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس احکام جدید، حقوق دریافتی معلمان از ۱۶۰ تا۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و ۱۴ % افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۴ نیز به آن اضافه می شود.

علی اصغر فانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما از صدور احکام رتبه بندی معلمان از اول مهر خبر داد و  افزود: براساس این طرح معلمان به رتبه های پایه ارشد ، خبره و عالی تقسیم می شوند و در صدد افزایش مهارت های حرفه ای خود برمی آیند.

وی گفت: شاخص های رتبه بندی معلمان را تا شهریور مشخص می کنیم و به تصویب دولت خواهیم رساند.

فانی افزود: برای اجرای زودتر طرح رتبه بندی معلمان این طرح را در دولت تصویب کردیم اما در صورت اصرار مجلس شورای اسلامی برای قانونی شدن این طرح دولت این آمادگی را دارد که طرح را برای تصویب به مجلس ارائه کند.

فانی به جذب نیرو در این وزارتخانه نیز در سال 94 اشاره کرد و گفت: قول استخدام 5 هزار نیرو در آموزش و پرورش را از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرفته ایم و به زودی آزمون استخدامی برگزار خواهیم کرد و اولویت استخدام با مربیان پیش دبستانی خواهد بود.

5 اولویت آموزش و پرورش در سال جدید

ساماندهی نیروی انسانی، افزایش مشارکتهای مردمی، تمرکززدایی، عملیاتی کردن بودجه و ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش در سال 94 است.

علی اصغر فانی، به اجرایی شدن سند تحول در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سال گذشته از131راهکار سند تحول40 راهکار اجرایی شد و امسال تصمیم داریم این راهکارها را افزایش دهیم.

وی افزود: اجرایی کردن سند تحول مبنای برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش خواهد بود و نقشه راه سند تحول را آماده کرده ایم و به زودی تصویب خواهیم کرد.

فانی گفت: طرح رتبه بندی معلمان را که در آخرین جلسه هیئت دولت درسال 93 به تصویب رسید، نیز امسال با همکاری دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دنبال خواهیم کرد.
:
:
:
آخرین اخبار