تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۸۵۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئيس پليس راه خوزستان خبر داد:
كاهش 63 درصدي تصادفات فوتي در نوروز
رئيس پليس راه خوزستان از كاهش 63 درصدي تصادفات منجر به فوت در ايام نوروز در جاده​هاي خوزستان خبر داد.

سرهنگ قاسم قدرتي اظهار كرد: با اجراي طرح نوروزي امسال آمار تصادفات فوتي و خسارتي در جاده​هاي استان كاهش محسوسي داشته است. اين امر موجب كاهش آمار متوفيان و مجروحان حوادث رانندگي در جاده​ها شده است.

وي ادامه داد: امسال كاهش 58 درصدي تعداد متوفيان حوادث جاده​اي شاهد بوديم؛ در حوادث جاده​اي نوروز 94 تعداد 33 نفر جان خود را از دست دادند. همچنين آمار مجروحان اين حوادث نيز 20 درصد كاهش داشته است. در نوروز امسال 75 نفر بر اثر حوادث جاده​اي مجروح شدند.

رئيس پليس راه خوزستان گفت: در اين مدت 74 فقره تصادفات خسارتي در جاده​هاي استان رخ داد كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته آمار اين تصادفات 67 درصد كاهش يافت.

قدرتي افزود: عمده​ترين علل وقوع اين حوادث به ترتيب عدم توجه به جلو با 33 درصد، انحراف و تجاوز به چپ با 22 درصد، تخطي از سرعت مطمئنه با 14 درصد، خستگي و خواب​آلودگي با 3 درصد و مابقي در مجموع 28 درصد بوده است.

 وي اظهار كرد: بيشترين خوردوهاي حادثه​ديده در اين تصادفات انواع پرايد با 46 درصد در رأس قرار دارد. انواع پژو با 14 درصد، سمند با 13 درصد، كاميون و تريلي با 10 درصد، موتورسيكلت با 9 درصد و انواع وانت با 7 درصد در رده​هاي بعدي قرار گرفتند.

رئيس پليس راه خوزستان گفت: در ايام نوروز تعداد 43 مورد تصادفات جرحي از نوع واژگوني رخ داد كه معادل 30 درصد كل تصادفات در اين ايام بوده است.

قدرتي عنوان كرد: در طرح ارتقاي امنيت جاده​ها تعداد يك هزار و 475 دستگاه خودروي متخلف به عناوين مختلف توقيف شد و 21 جلد گواهينامه كه نمره منفي آن​ها به 30 رسيده، ضبط شد. همچنين 17 هزار و 31 مورد به دليل سرعت غيرمجاز، 11 هزار و 627 مورد به دليل سبقت غيرمجاز، 6 هزار و 666 مورد به دليل انحراف به چپ و 17 هزار و 540 مورد نيز به دليل عدم استفاده از كمربند ايمني اعمال قانون شدند.

وي ادامه داد: در اين ايام پليس براي جلوگيري از وقوع حوادث جاده​اي و كاهش آسيب​ها در اين زمينه، در كنار اقدامات ديگر، اقدام به گرفتن تست اعتياد از رانندگان در جاده​ها كرد؛ در اين طرح يك هزار و 569 تست اعتياد گرفته شد كه از اين تعداد 89 مورد مثبت اعلام شد.

رئيس پليس راه خوزستان گفت: رانندگاني كه تست اعتياد آن​ها مثبت بوده است گواهينامه آن​ها به مدت 6 ماه توقيف و آن​ها نيز از رانندگي محروم شدند.

قدرتي اظهار كرد: كليه اقدامات پليس در اين طرح بر ارتقاي امنيت در جاده​هاي استان و كاهش تصادفات تأثيرگذار بوده است. غالب حوادث به دليل انحراف به چپ، عدم توجه به جلو به علت استفاده از تلفن همراه، جابجا كردن اشياء در خودرو با صحبت كردن با سرنشينان رخ داد. و اين امر ناشي از كوتاهي راننده در حين رانندگي و عدم توجه به مقررات بوده است.

رئيس پليس راه خوزستان گفت: اراضي خوزستان دشت مانند هستند و راه​هاي آن يكنواخت و مستعد بروز خواب​آلودگي در راننده است. بنابراين لازم است رانندگان هميشه در سفر به خوزستان وضعيت راه​ها را مدنظر قرار دهند و نحوه رانندگي خود را در اينگونه مسيرها از قبيل پيش​بيني كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار