تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۸۵۲۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صادرات کالاهای غیرنفتی در مرز چذابه از سرگرفته شد
فرماندار دشت آزادگان از شروع مجدد صادرات کالاهای غیرنفتی کشور از طریق بازارچه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز خبر داد.

عبدالرحیم ناطقی روز یکشنبه افزود: فعالیت عادی و رسمی این بازارچه مرزی از روزیکشنبه و پس از تعطیلات نوروزی آغاز شده و پیش بینی می شود در روز نخست شروع کاری این بازارچه حدود 400دستگاه کامیون و تریلر حامل کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق صادر شود.

به گفته وی عمده صادرات کالاهای غیرنفتی از بازارچه مرزی چذابه مصالح ساختمانی ، آهن آلات ، مواد غذایی و ماهی پرورشی و تره بار است.

وی استقبال بازرگانان و تجار محلی عراقی را از شروع مجدد بازارچه مرزی چذابه مطلوب توصیف کرد.

فرماندار دشت آزادگان ، بازارچه مرزی چذابه را یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی و اشتغال آفرینی این شهرستان بیان و ابراز امیدواری کرد در سال 1394 شاهد جهش صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز چذابه باشیم.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر به تدریج از تیر 1382 پس از سقوط رژیم بعثی عراق برای صادرات کالاهای غیرنفتی و تردد زائران عتبات عالیات فعال شد.

بنا به اعلام گمرکات خوزستان ، پارسال حجم صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از سه مرز زمینی و دریایی خوزستان، حدود یک میلیارد دلار بود. خوزستان حدود 500کیلومتر مرز زمینی و آبی با دو استان عراقی بصره و میسان دارد و تاکنون چندین قرارداد و تفاهم نامه در زمینه همکاری اقتصادی ، فرهنگی و مرزی بین استاندار خوزستان و با استانداران بصره و میسان به امضا رسیده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار