تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۸۵۳۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز برداشت گندم در شهرستان رامشیر از هفته آینده
خوزنیوز: مدیر جهاد کشاروزی رامشیر علاوه بر برداشت گندم معمولی پیش بینی نمود 1200 تن گندم دروم و نزدیک به 70 تن کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود.

به گزارش خوزنیوز؛ اولین جلسه کارگروه کشاورزی ، آب و منابع طبیعی در سال 94 با حضور فرماندار و دیگر اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

سعید فیوضی فرماندار رامشیر ، با تبریک سال نو ،به نام گذاری امسال به عنوان سال دولت و ملت همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و رهنمود های مقام معظم رهبری را در امور کشور کارگشا و بهنگام دانست.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی رامشیر از اغاز زمان برداشت گندم در شهرستان رامشیر از اواخر فروردین ماه خبر داد و افزود : امسال دو  مرکز خرید گندم و غله در شهر مشراگه و روستای مشیلشیه آماده خرید گندم از کشاورزان هستند.

مصطفی هنرمندیان تأکید کرد : باید به گونه ای عمل شود که کشاورزان برای فروش محصول خود در شهرستان هیچگونه دغدغه ای نداشته باشند و گندم تولیدی لزوما در خود شهرستان خریداری شود.

وی بر تأمین سوخت ماشین آلات کشاورزی از سوی سازمان پخش فراورده های نفتی شد و از نیروی انتظامی شهرستان خواست حساسیت بیشتری نسبت به قاچاق احتمالی سوخت از سوی سواداگران نشان دهند .

هنرمندیان ابراز امیدواری نمود : امسال شاهد افزایش برداشت گندم از سطح زیر کشت نسبت به سالهای گذشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال میزان بارندگی در حد مطلوب نبوده است و نسبت به سالهای گذشته کاهش را نشان می دهد خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال زراعی جاری خنکی هوا باعث وزن مناسب دانه های گندم و عدم ریزش بذر از خوشه ها شده است که این امر می تواند کمبود بارندگی ها در سال جاری را جبران نماید.

مدیر جهاد کشاروزی رامشیر علاوه بر برداشت گندم معمولی پیش بینی نمود 1200 تن گندم دروم و نزدیک به 70 تن کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود.

در سال گذشته 30 هزار تن گندم از مزارع شهرستان رامشیر برداشت شد.
:
:
:
آخرین اخبار