تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۸۵۳۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توافقات اخیر راهگشای ورود تجار کشور به بازارهای جهانی
رییس اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: توافقات هسته ای اخیر اتفاق بزرگ و مثبتی است که زمینه و بستر ورود به بازارهای خارجی و عرضه محصولات تولیدی کشور را برای تجار فراهم می‌کند و موجب رشد و شکوفایی اقتصاد کشور می شود.

سیداحمد حسینی فر اظهارکرد: با این اتفاق و در صورت لغو تحریم ها یقینا شرایط اقتصادی کشور ما بهتر خواهد شد زیرا تحریم ها مشکلات عدیده ای را در چند سال گذشته برای اقتصاد کشور ایجاد کرده اند.

وی افزود: از جمله مشکلات ما در زمان اعمال تحریم، مشکلات بانکی و مبادلات پولی بود که به علت تحریم، تجار نمی‌توانستند پولی به خارج از کشور حواله و یا کشورهای خریدار کالا ایرانی بهای کالاها را به تجار ما پرداخت کنند.

حسینی فر تصریح کرد: در شرایط تحریم در بیشتر مواقع تجار قادر به برقراری ارتباط مستقیم با کشورهای اروپایی و آمریکایی جهت صادرات نبودند به همین دلیل برای رفع این مشکل از کشورهایی همچون امارات و ترکیه به عنوان کشورهای ثالث یا واسطه جهت صادرات کمک می گرفتند که این خود برای تجار، هزینه زیادی به دنبال داشت.

رییس اتاق بازرگانی خرمشهر اظهار کرد: بنابراین به دلیل طولانی شدن روند داد و ستد و تجارت و استفاده از کشور ثالث و عرضه محصولات به نام آن،  قدرت رقابت از کشور ما گرفته می‌شد.

وی افزود: شرایط در زمان تحریم به گونه ای پیش رفت که کالاهای ایرانی با قیمت بسیار پایین در بازارهای خارجی عرضه می‌شد و ارزش افزوده ناچیزی از آن به دست می آمد.

حسینی فر بیان کرد: با توافقات اخیر امیدواریم حجم صادرات کالاهای کشور بیشتر و رشد قابل توجهی در این زمینه حاصل شود.

وی بیان کرد: با لغو تحریم ها نگاه‌ها به کشورمان مثبت و ورود به بازارهای جهانی برای تجار آسان می‌شود و دیگر محدودیتی نخواهیم داشت و می توانیم به صورت بهتری برای ورود به عرصه های جهانی برنامه ریزی کنیم.

رییس اتاق بازرگانی خرمشهر اظهار کرد: همین که محدودیت‌ها برداشته شود، قطعا حجم مبادلات تجاری ما افزایش می یابد و در آینده ای نزدیک شاهد رشد و شکوفایی زیادی در تجارت جهانی خواهیم شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار