تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۸۵۴۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان:
آزمایشگاه مرزی جنوب کشور در آبادان احداث می‌شود
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ساختمان آزمایشگاه مواد غذایی و بهداشتی مشخص شده است و قرار شده تا آخر خرداد تجهیزات آن خریداری و نصب شود.

مرتضی جعفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سفر وزیر بهداشت به شهرستان آبادان قرار شد ساختمان هما که در منطقه «بریم» آبادان قرار دارد توسط سازمان منطقه آزاد اروند آماده و تجهیزات مورد نیاز که بخشی از آن‌ها خریداری شده تکمیل شود.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه حدود 3. 5 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، عنوان کرد: گفته شده که تا آخر خرداد ماه کار آن به اتمام می‌رسد و اوایل تیر ماه تحویل معاونت غذا و داروی دانشکده پزشکی آبادان داده شده و تبدیل به آزمایشگاه مواد غذایی و بهداشتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قبلا آزمایش‌ها به دانشگاه جندی شاپور اهواز ارسال می‌شد، اظهار کرد: حصول نتایج آزمایش‌ها گاهی تا 40 روز به طول می‌انجامید و جواب آن دیر به دست ما می‌رسید همچنین هزینه انبار داری اجناس زیاد می‌شد و گاهی مبلغ آن از مبلغ خود جنس بیشتر می‌شد تا حدی که صرفه اقتصادی نداشت.

جعفری گفت: به همین دلیل آزمایشگاه خود را تغییر دادیم و با یک آزمایشگاه خصوصی در اهواز قرار داد بستیم که این آزمایشگاه نتایج را بین یک هفته تا 10 روز به دست ما می‌رساند اما با توجه به مسافت همچنان مشکلاتی را به همراه داشت.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه مجموع این مسائل لزوم ایجاد یک آزمایشگاه مواد غذایی در آبادان را بیش از پیش کرد، افزود: در حال حاضر در بحث ورود کالاهای بهداشتی و پزشکی فقط صدور مجوز ورود کالاهای ملوانی به عهده ما است و کالاهای گمرکی و منطقه آزاد زیر نظر دانشگاه جندی شاپور اهواز مجوز ورود می‌گیرند.

وی ایجاد آزمایشگاه مواد غذایی در آبادان را سبب افزایش توانایی در زمینه نظارتی بر غذا و دارو خواند و اظهار داشت: وجود این آزمایشگاه سبب می‌شود تا بتوانیم برای صدور مجوز برای کالاهای گمرکی و منطقه آزاد تفویض اختیار بگیریم.

جعفری تصریح کرد: با توجه به تاکیدی که در خرید وسایل با بالا‌ترین کیفیت داشتیم انتظار می‌رود پس از احداث این آزمایشگاه در آبادان، تبدیل به آزمایشگاه مرزی جنوب کشور شود.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: آبادان
:
:
:
آخرین اخبار