تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۸۵۴۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت صندوق توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خبر داد:
راه‌اندازی نود و یکمین صندوق حمایت از بخش کشاورزی کشور در آبادان
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از راه‌اندازی نود و یکمین صندوق حمایت از بخش کشاورزی کشور در آبادان خبر داد.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی ظهر امروز در جلسه مجمع عمومی موسس و انتخابات هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده نفت شهید تندگویان، با ابراز خرسندی از حضور خود در شهر آبادان این مظهر ایستادگی و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: تجربه بیش از یک دهه در کشور در مورد یک تشکیلات کاملا غیردولتی و با مشارکت دولت و با همت مردم (کشاورزان) این حرکت در کشور شکل گرفت.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در طول سال‌های گذشته دامن‌گیر بخش عظیمی از مردم به عنوان باغدار، صیاد و پرورش دهنده دام و طیور و زارع با آن مواجه بوده، بحث سرمایه در دو قالب سرمایه در گردش و سرمایه ثابت بوده و هست.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اضافه کرد: مشکلات مردم ما در موضوع سرمایه دو نوع است، یکی نبود و یا کمبود آن و دیگری نحوه دسترسی و رسیدن به آن سرمایه است.

رضوی اردکانی با بیان اینکه شرایط و چارچوب دریافت وام در کشور به نحوی است که اغلب مردم (به ویژه کشاورزان) قادر به تامین و فراهم سازی الزامات برای دریافت وام نیستند، افزود: بر این اساس تفکر ایجاد صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در سال‌های دور ایجاد و برای آن ساختاری تعیین شد، با این مضمون که غیردولتی و مردمی باشد و خود مردم نیز آن را اداره کنند و همینطور غیردولتی باقی بماند.

وی عنوان کرد: در سال 1382 موضوع تشکیل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در کشور عملیاتی و نخستین صندوق‌ها نیز در سال 83 در استان‌های کشور تشکیل و راه‌اندازی شد.

رضوی اردکانی تصریح کرد: این کار باور عمومی مردم را بالا برد و مردم و مسئولان به این جمع‌بندی رسیدند که راه کمک به کشاورزی تاسیس این صندوق‌ها است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی یادآور شد: هر چند که سرمایه اولیه صندوق‌ها در بدو آغاز به کار ناچیز است اما بنا بر تجربه، در مراحل بعدی در صورت عملکرد خوب به طور یقین با اقبال عمومی و دولت مواجه می‌شود و در مراحل بعدی نیز تجربه مشارکتی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دلیل افزایش سرمایه‌ها با توجه به ماهیت غیردولتی صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی آنکه، افراد غیردولتی با حمایت و کنترل و نظارت دولت به شکلی عمل کرده که با اقبال عمومی مردم مواجه شده‌اند.

رضوی اردکانی در پایان گفت: اعضای هیئت مدیره صندوق‌ها باید امانتداران خوبی باشند و بتوانند با عملکرد مثبت، اندیشه خوب، شادابی، امیدواری و ارتباطات خوب با سهامداران شهرستانی و صندوق استان و کشور شاهد توسعه آنها در سطح کشور باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار