تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۸۵۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله جزایری: امروز دشمنان از پیروزی​های ما عزا گرفته​اند
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خطبه​های نماز جمعه اهواز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روزهای اخیر، گفت: نکته‌ای که در مورد مذاکرات هسته​ای از سوی ایشان مطرح شد این است که برای تبریک گفتن زود است، اما موفقیت اصلی در راه است و باید منتظر جزئیات و مصادیق توافق باشیم.

آیت​الله سيدمحمدعلي موسوی جزایری امروز در خطبه​های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته اهواز به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و عنوان​كرد: یکی از القاب حضرت زهرا (س)، کوثر است و کوثر به معنی خیر کثیر است و از مسائل خیر کثیر حضرت فاطمه زهرا (س) می​توان به مسایل اجتماعی، اعتقادی، سیاسی و حتی طب و پزشکی و علوم دیگر اشاره کرد.

وی ادامه‌داد: این علوم ارزشمند از طریق اشخاصی چون حضرت علی(ع)، حضرت امام حسن و حسین(ع) و حضرت زینب (س) نقل شده است؛ همچنین اصحاب حضرت رسول (ص) نیز از برجستگان نقل حدیث و علوم آن حضرت بودند که در این میان می​توان به جابر ابن عبدالله انصاری اشاره کرد. همچنین عباس ابن عبدالمطلب عموی پیغمبر(ص) از دیگر کسانی بوده است که علوم و معارف فاطمه زهرا (س) را نقل کرده​اند.

امام جمعه اهواز، خطبه حضرت زهرا (س) را یکی از منابع بزرگ برای فقها عنوان کرد و گفت: خطبه ارزشمند حضرت فاطمه زهرا (س) از جمله منابع بزرگی است که فقها به​خصوص علمای شیعه به آن استناد می​کند و کتاب​های زیادی در شان این خطبه نوشته شده است.

آیت​الله موسوی‌جزایری، تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (س) را از شعائر بسیار با اهمیت اسلام دانست و افزود: تسبیح حضرت فاطمه زهرا (س) طلب عاقبت بخیری می​شود و حضرت امام صادق (ع) می​فرماید "هیچ عبادتی بالاتر از تسبیح جده ما حضرت فاطمه زهرا(س) نیست".

وي در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته اهواز، با اشاره به شهادت سپهبد صیاد شیرازی، اظهاركرد: شهادت این بزرگ مرد ضایعه بزرگی برای ما بود؛ او مردی بسیار ارزشمند، مجاهد و شجاع بود که فرماندهی او در پیروزی​های ایران اسلامی بسیار نقش داشت.

آيت​الله موسوی​جزايري افزود: آنچه که برای مقام معظم رهبری در این توافقات حائز اهمیت است، اين است كه توافق باید متناسب با مصالح ملی ما باشد و عزت ملی را حفظ کند و اگر در مرحله توافق اصلی موفقیت حاصل شود آن وقت جشن و بزرگ پیروزی را باید برگزار کرد.

امام جمعه اهواز اظهارکرد: البته تا این مرحله می​بینیم که دشمنان ما چطور عزا گرفته​اند، به طوری که نتانیاهو در یک مصاحبه مطبوعاتی که خبرنگاران اسرائیلی از توافق هسته​ای گله​مند بوده​ و گفته "رخ دادهای امروز همه را متحیر کرده است و با وجود تمام تلاش​های ما ایران توانست با آمریکا به توافق برسد توافقی که خیلی بد است و روز به روز هم بدتر می​شود. اکنون من هم مثل شما غمگین و افسرده هستم و می​خواهم 12 روز مرخصی بگیرم و در خانه بنشینم و به بدبختی​های خود فکر کنم".

وی خاطرنشان​کرد: وقتی اسرائیل این​گونه عصبانی می​شود و می​خواهد 12 روز در خانه بنشیند شما باید بدانید که چه پیروزی بزرگی حاصل شده است.

آيت‌الله موسوي‌جزايري در ادامه به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اتفاقات یمن و جنایاتی که در حال وقوع است اشاره کرد و گفت: این جنایت‌ها که هیچ توجیه عقلانی و انسانی ندارد با پشتیبانی آمریکا در حال انجام است، به طوری که آمریکا خود علنا پشتیبانی خود را از این جنایتکاران اعلام کرده است و مقام معظم رهبری در این باره هشدار دادند كه این​ها از این جنایات دست بردارند.

امام جمعه اهواز خاطرنشان​کرد: پیامی که در این باره ما برای مقام معظم رهبری داریم این است مردم، بسیج و نیروهای مسلح همه سرباز شما هستیم و منتظر یک اشاره از سوی شما هستیم تا منویات شما را اجرا کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار