تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۵۵۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بدهی میلیونی مدارس شبانه‌روزی عشایر خوزستان به فروشندگان موادغذایی!
رییس اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: مراکز آموزش شبانه‌روزی آموزش و پرورش عشایر خوزستان بیش از 300 میلیون تومان به بازار جهت خرید مواد غذایی بدهکار هستند.

حمید قنبری اظهارکرد: به دلیل پرداخت نشدن اعتبارات سرانه غذایی دانش‌آموزان و کمبود شدید اعتبارات، مسئولان برخی مدارس و مراکز شبانه‌روزی جهت تامین غذای دانش‌آموزان ناچار شده‌اند اجناس را از مغازه‌ها به‌صورت قرضی دریافت کنند.

وی افزود: انباشته شدن این بدهی طی چند سال و عدم پرداخت سرانه غذایی دانش‌آموزان مراکز شبانه‌روزی آموزش و پرورش عشایر خوزستان از سوی دولت موجب شده تا بدهی به این مبلغ برسد.

رییس اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به این که این وضعیت منزلت و شان معلمان و کارکنان این مدارس شبانه روزی را به خطر انداخته است، گفت: مغازه‌داران و طلبکاران تاکنون چندین بار به این مراکز مراجعه کردند و پرداخت مطالبات خود را خواستار شده‌اند. این شرایط آبرو و منزلت آن‌ها را در معرض تهدید قرار داده است.

قنبری ادامه داد: یک نانوایی به تنهایی مبلغ 7 میلیون تومان از یک مدرسه شبانه‌روزی عشایر طلب دارد. برخی از طلبکاران تهدید به مصادره برخی تجهیزات مدارس در قبال بدهی خود داشتند و حتی تهدید به تعرض به مسئولان و معلمان این مدارس را کرده‌اند.

وی با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن دانش‌آموزان این مدارس شبانه‌روزی از نبود اعتبارات، عنوان‌کرد: وقتی دانش‌آموزان می‌گویند که یک ماه گوشت نخوردند، این پیام بزرگی است و نشان می‌دهد کمبود اعتبارات تا چه میزان بر دانش‌آموزان تاثیر گذاشته است.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان تصریح‌کرد: در خصوص این مشکل و پرداخت بدهی مکاتبات محرمانه و غیرمحرمانه بسیاری صورت گرفته و قول‌های مبنی بر حل این مشکل داده شده اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار