تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۸۵۶۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد:
تخلیه و بارگیری بیش از44 میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی
مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در سال گذشته 44 میلیون و22هزار و 925تن انواع کالاي نفتي و غيرنفتي در بنادر استان تخلیه و بارگیری شد که 15میلیون و 695 هزار و 647 تن از این میزان کالای نفتی و 28میلیون و 327 هزار و 278 تن کالای غيرنفتی بوده است.  

سعدالله عبداللهی ضمن این‌که تخلیه و بارگیری کالای کانتینری را یکی از شیوه‌های متداول جابجایی کالا در بنادر پیشرفته جهان برشمرد، اظهارکرد: در سال گذشته تخلیه و بارگیری این نوع کالاها در بنادر استان به 176 هزار و782 کانتینر(TEU) رسید که این میزان بیانگر رشد 20 درصدی نسبت به سال 92 بوده است.

وی با اشاره به ایجاد پایانه مجهز و پیشرفته مسافری و دریایی در بندر خرمشهر این پایانه را بزرگترین پایانه مسافری دریایی در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: با برخورداری از این پایانه تا پایان سال گذشته بیش از 42 هزار و 321 مسافر جابجا شده‌اند که این تعداد، رشد 26 درصدی جابجایی مسافر در استان را نشان می‌دهد.

عبدااللهی تصریح کرد: به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری از جمله جاذبه‌های دریایی و همجواری با یادمان‌های دوران دفاع مقدس، هر ساله شاهد ورود شمار بسیار زیادی از هموطنان جهت بازدید از این جاذبه‌ها هستیم که در ایام نوروز امسال، نزدیک به 223 هزار نفر شامل میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور، ضمن بازدید از مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)، از نزدیک با بخشی از ظرفیت‌های صنعت حمل و نقل دریایی کشور آشنا شدند.

وی عنوان کرد: در مجموع به دنبال امکانات فراهم شده و تمهیدات صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، بیش از 291 هزار نفر از هموطنان به انجام سفر دریایی در بنادر استان پرداختند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان کرد: این اداره کل با همکاری مراجع ذیربط در استان، اقدامات متعددی به منظور استقبال شایسته از میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور انجام داد که برگزاری جلسات برنامه‌ریزی و هماهنگی، تشکیل ستاد استقبال و ایجاد امکانات و ارائه خدمات رفاهی در درب‌های ورودی و برپایی ایستگاه‌های اطلاع رسانی، برقراری ایمنی در گردشگاه‌های ساحلی و دریایی و تشکیل پایگاه‌های امداد و نجات در آن نقاط، استقرار شناورهای جستجو و نجات به منظور انجام ماموریت‌های امداد و نجات برای مسافران دریایی، نظارت و بهره‌گیری از شناورهای ایمن و استاندارد برای جابجایی مسافر و رعایت الزامات ایمنی در سفر دریایی بخشی از امکانات و برنامه ها برای خدمات رسانی به میهمانان نوروزی بوده است.

وی اظهارکرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با مساحتی بیش از 110هزار و 44 هکتار به عنوان بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی بندری ضمن برخورداری از مزایای متعددی همچون کوتاهی مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی کشور و دسترسی آسان به راه های مواصلاتی جاده ای و ریلی، نقشی مهمی در واردات کالاهای اساسی با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و توان نیروهای عملیاتی مجرب با بالاترین سرعت عملیاتی دارد.

عبداللهی اظهارکرد: در این مجتمع بزرگ بندری همواره تلاش شده است با ایجاد امکانات و بستر مناسب، زمینه فعالیت گسترده و هر چه بیشتر بازرگانان و فعالان اقتصادی فراهم شود و از این رو با بهره گیری از موقعیت‌های بازرگانی کم نظیری همچون همجواری با کشورعراق وحوزه خلیج فارس و قرار گرفتن در محور ترانزیتی شمال – جنوب (نوستراک)، نقش مهمی در ترانزیت خروجی کالا نظیر ترانزیت فرآورده های نفتی عراق و ترانزیت غلات تولیدی کشورهای روسیه، حوزه قفقاز و شمال آسیا به جنوب آسیا و شرق آفریقا ایفا کند.

وی افزود: کسب تندیس طلایی جایزه ملی لجستیک در سال 93 بیانگر تلاش‌های فزاینده و بی وقفه برای کسب رضایت مشتریان و تبدیل شدن به یکی از کانون های مهم بازرگانی در منطقه بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: این اداره کل در راستای ایجاد بستر مناسب فعالیت بخش خصوصی و فراهم کردن زیر ساخت های مناسب جهت جلب سرمایه‌گذاری این بخش موفق شده است تا پایان سال 93، بیش از 7 هزار و 253میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش خصوصی جذب کند که این رقم سرمایه گذاری نسبت به سال 92 رشد معادل 60 درصدی را نشان می دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار