تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۸۵۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان:
امروز مهم‌ترین شاخص توسعه، تولید علم است
معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امروز مهم‌ترین شاخص توسعه یافتگی، تولید علم است.

جمشید کمایی امروز اظهار کرد: در شاخص‌های توسعه یافتگی، مهمترین شاخص در عصر فعلی که عصر ارتباطات و دانایی نام گرفته، سهم کشورهایی است که در حال تولید علم هستند.

وی ادامه داد: در گذشته سهم کشورها در میزان تولید فولاد و انرژی و شاخص‌های دیگری برای توسعه یافتگی بود اما امروز کشورها را بر اساس تولید علم رتبه بندی می‌کنند.

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: اگر شهرستانی می‌خواهد رتبه خودش را در تمام حوزه‌های مختلف ارتقا دهد باید نخست بتواند جایگاهش را از لحاظ علمی بالا ببرد و این با مشارکت همگانی میسر خواهد شد.

کمایی افزود: از شاخص‌های جهانی در استان‌های کشور هم به صورت مقایسه و رتبه بندی‌های علمی، فرهنگی و آموزشی لحاظ می‌شود و شهرستان‌ها هم تاثیر خواهند پذیرفت.

وی ضمن تاکید به دانش آموزان از آنان خواست تا با تلاش و کوشش و حمایت خانواده‌ها تنگناهایی را که وجود دارد از پیش روی بردارند و جایگاه علمی رامهرمز را ارتقا بخشند.

کمایی در پایان با تاکید بر سهیم بودن همه دانش آموزان و معلمان در توسعه علمی شهرستان گفت: پیشرفت و رشد و تعالی در همه حوزه‌های تحصیلی با تلاش و تحقیق و مطالعه به دست خواهد آمد و مسئولان هم باید مسیر پیشرفت را هموار سازند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار