تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۸۵۶۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان:
ساخت 17 پروژه آموزشی در آبادان متوقف شده است

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: به دلیل کمبود اعتبارات تخصیص یافته روند ساخت 17 پروژه آموزشی در این شهرستان متوقف شده است.

جواد علوانیان ظهر امروز در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل سرسرای اجتماعات این اداره برگزار شد، با تاکید بر لزوم مشارکت جدی خیران در امر مدرسه‌سازی اظهار کرد: برخی از پروژه‌های یاد شده بین 50 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در بودجه سال‌جاری نگاه ویژه‌ای به این طرح‌ها شود، افزود: در صورت همکاری و مشارکت خیران در تکمیل این واحدهای آموزشی، پس از تکمیل و راه‌اندازی این واحدها به نام این افراد به ثبت می‌رسد.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان تصریح کرد: سال جدید را با یک پیروزی سیاسی در عرصه جهانی برای کشور آغاز کردیم که تفاهمنامه لوزان بود و دستاورد خوبی برای کشور به شمار می‌رود.

علوانیان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان همدلی و همزبانی؛ دولت و ملت از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: این شعار را در سطوح مختلف آموزش و پرورش به نحو مطلوبی به‌ کار می‌گیریم.

وی اضافه کرد: با توجه به برگزاری مطلوب جلسات شورای آموزش و پرورش در سال گذشته، استاندار خوزستان لوح سپاسی را به فرماندار ویژه آبادان به عنوان رئیس شورا اهدا کرد.

*5 اولویت کاری امسال آموزش و پرورش  

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان با اشاره به اینکه امسال توسط وزیر آموزش و پرورش، پنج اولویت کاری تعیین شده است، از ساماندهی نیروهای انسانی، افزایش مشارکت‌های مردمی، تمرکززدایی در سطح وزارتخانه و انتقال به شهرستان‌ها، عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش و ارتقای کیفی مدیریت آموزشگاهی به عنوان این اولویت‌ها نام برد.

علوانیان تصریح کرد: موضوع ارتقای کیفی مدیریت آموزشگاه‌ها در قالب اجرای طرح «تعالی مدیریت در مدارس» از سال گذشته در برخی از مدارس آبادان آغاز و به این ترتیب مدیران برای ارائه کار بهتر تقویت شدند.

*عملیاتی شدن 40 راهکار سند تحول بنیادین در سال گذشته

وی با اشاره به وجود 131 راهکار عملیاتی در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش یادآور شد: سال گذشته 40 راهکار به طور کامل عملیاتی شد که امید می‌رود این تعداد در سال جاری به لحاظ اجرایی افزایش یابد.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: با اجرای صحیح و مناسب سند تحول بنیادین در سطح آموزش و پروش، به طور قطع در منطقه خاورمیانه نیز از نظر فضاهای آموزشی و علم و یادگیری در جایگاه خوبی نسبت به سایر کشورها قرار خواهیم گرفت.

علوانیان ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبارات تخصیص یافته، روند ساخت 17 پروژه آموزشی در این شهرستان متوقف شده است. 

وی با اشاره به در پیش بودن هفته گرامیداشت معلم و جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در آینده‌ای نزدیک، خواستار توجه، همراهی و کمک همه دستگاه‌های عضو شورای آموزش و پرورش برای برگزاری مناسب و مطلوب این آئین‌ها شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار