تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۸۵۶۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره ٖآموزش و پرورش خرمشهر خواستار شد
لزوم توجه مسئولان به خواسته‌های به‌حق قشر فرهنگی
رئیس اداره ٖآموزش و پرورش خرمشهر بر لزوم توجه مسئولان به خواسته‌های به‌حق قشر فرهنگی تأکید کرد.

مهدی رفیعی دهکردی در حاشیه تجمع معلمان در مقابل اداره آموزش و پرورش خرمشهر اظهار کرد: معلمان به طور کلی به تبعیض در حقوق اجتماعی و اقتصادی معتقدند و اعتقاد دارند کاهش حقوق منجر به کاهش جایگاه اجتماعی فرهنگیان نیز شده است.

وی، دلیل تجمع امروز فرهنگیان را میزان حقوق و پایین بودن جایگاه اجتماعی معلم در جامعه دانست و تصریح کرد: اکنون اگر از دانش آموزان در مورد شغل آینده آن‌ها سوال شود خواهید دید که تعداد اندکی مایل به معلم شدن هستند و میزان حقوق و مزایای تعلق گرفته شده به معلمان در این امر بی‌تاثیر نخواهد بود.

رئیس اداره ٖآموزش و پرورش خرمشهر در ادامه عنوان کرد: این خواسته‌های مطرح شده، خواسته ناحقی نیست و کافی است نمونه‌های از احکام شاغلان در ادارات دولتی را با هم مقایسه میدانی کرده تا متوجه خواسته فرهنگیان شوند.

رفیعی دهکردی، فرهنگیان را فرهنگسازان کشور و معماران فرهنگی جامعه و نظام خواند و افزود: باید این قشر را که تعهد خود را به نظام و جامعه ثابت کرده‌اند و در تمام مناسبت‌ها حضور داشته و هر زمان رهبری دستور دادند پشت نظام را خالی نکردند، را مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: شایسته نیست که این سربازان گمنام و مردان بی‌ادعا به‌خاطر مسائل معیشتی در تنگنا باشند.

رفیعی دهکردی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای آرام سازی و ارشاد معلمان به کار گرفتیم و به آن‌ها قول پیگیری دادیم، افزود: خواسته همکاران را از طریق مراجع رسمی و در چهارچوب قانون پیگیری خواهیم کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر اضافه کرد: ما ضمن اینکه می‌دانیم همکاران فرهنگی ما به نظام معتقدند و صرف نظر از اینکه این جمعیت مجوز داشته یا خیر از مسئولان می‌خواهیم به این خواسته‌های برحق آن‌ها توجه کنند.

وی، از مسئولان نظام خواست این خواسته‌ها را شنیده تا این خواسته‌ها تبدیل به معضل نشود و در ادامه تاکید کرد: این قشر از جامعه یاور نظام هستند و از این تجمع نباید اینگونه برداشت شود که آن‌ها با نظام مخالفتی دارند.

رفیعی دهکردی در پایان بیان کرد: مردم در این تجمع اعلام کردند که نظام را دوست دارند و اعلام کردند که نباید از این حرکت هیچ برداشتی شود چراکه دلیل حضور آنها تنها ناراحت بودن از تبعیض است و ما هم توضیحاتی به آن‌ها داده و قول دادیم که حرف آن‌ها را خواهیم رساند و این تجمع پایان پیدا کرد.

صبح امروز جمعی از معلمان و فرهنگیان خرمشهر تجمع مصالحت آمیزی با هدف اعلام نارضایتی از میزان درآمد و وضعیت معیشت این قشر فرهنگی در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر داشتند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار