تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۸۵۷۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخوندی برای کلنگ‌زنی پروژه راه‌آهن خرمشهر ـ بصره وارد خوزستان شد
وزیر راه و شهرسازی امروز بعد از ورود به فرودگاه آبادان از طریق مرز شلمچه به بصره سفر می کند تا کلنگ آغاز عملیات احداث راه آهن شلمچه به بصره را به زمین بزند.

عباس آخوندی لحظاتی پیش وارد فرودگاه آبادان شد و قرار است به حضور در شلمچه از طریق مرز زمینی به استان بصره سفر کند. وی قرار است به همراه همتای عراقی خود کلنگ ساخت احداث راه آهن شلمچه تا بصره را به زمین بزند.

طرح اتصال راه آهن خرمشهر به شلمچه و ادامه آن تا شهر بصره و پیوند به راه آهن سراسری کشور عراق نیز با طول ۱۷ کیلومتر در خاک ایران به پایان رسیده است و ادامه آن تا شهر بصره در کشور عراق باید اجرا شود. با تکمیل آن راه آهن کشور از طریق خرمشهر به عراق و کشورهای شرق مدیترانه متصل می شود و تحولی بزرگ در زمینه ترانزیت و  تبادل کالا و مسافر انجام می پذیرد.

طول خط ریلی قابل احداث حد فاصل شلمچه - بصره ۳۵ کیلومتر است که باید توسط طرف عراقی ساخته شود. عملیات اجرایی این خط راه آهن امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و همتای عراقی خود در استان بصره انجام آغاز می شود.

بر اساس توافقات انجام شده بین وزیر راه شهرسازی کشور و  وزیر حمل و نقل عراق مقرر شد که این خط ریلی در اربعین سال ۹۵ به بهره برداری برسد تا زائرین حسینی بتوانند با قطار به عراق سفر کنند.

اکنون راه آهن شلمچه که تا نقطه صفر مرزی امتداد دارد و در حال بهره برداری است یکی از راه های حمل و نقل منطقه است که تسهیلات بسیار مطلوبی را برای انتقال کالا از طریق شبکه ریلی کشور و صادرات آن با لحاظ هزینه های کم و امنیت بالا را ایجاد کرده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار