تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۸۵۷۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر:
سال آینده از راه‌آهن ایران و عراق بهره‌برداری می‌شود
فرماندار خرمشهر، زمان تعیین شده برای بهره‌برداری پروژه احداث پل و اتصال خط آهن ایران به عراق را یک سال اعلام کرد و گفت: سال آینده از راه‌آهن ایران و عراق بهره‌برداری می‌شود.

ولی‌الله حیاتی در حاشیه حضور وزیر راه و شهرسازی در پایانه مرز شلمچه، امروز اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی اینک وارد عراق شدند و امروز توافقنامه‌ای میان دو کشور منعقد و بر اساس آن پلی بر روی رودخانه اروند احداث می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت این پل بر عهده جمهوری اسلامی ایران است که جزئیات آن در این قرارداد به توافق می‌رسد و عملیات اجرایی آن پس از اجرای قرارداد آغاز خواهد شد.

فرماندار خرمشهر در ادامه عنوان کرد: این امر در سال آینده محقق خواهد شد که با تحقق این امر، اتصال خط آهن خرمشهر از حمل و نقل بار، مسافر و کالا به بصره انجام می‌شود.

حیاتی، زمان تعیین شدن برای بهره برداری این پروژه را یک سال اعلام کرد.

وی، احداث خط آهن میان خرمشهر به عراق را امری مهم خواند و گفت: اجرایی شدن این امر باعث می‌شود ما هم در بحث تردد زائران عتبات عالیات مشکل نداشته باشیم و هم صادرات کالا از کشور عراق از طریق این خط ریلی صورت گیرد.

فرماندار خرمشهر در پایان عنوان کرد: همچنین این ریل در ادامه کریدور کشور است و در حقیقت جمهوری اسلامی ایران از این نقطه می‌توان از طریق شبکه ریلی، خدمات خود را به سایر نقاط جهان ارائه دهد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار