تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۸۵۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سعداوي: در صورت ماندن، کی‌روش تغييرات اساسي​ در تفكراتش ايجاد كند/حکم كميته اخلاق درباره من و وکیا جالب است!
پس از شكايتي هم كه درخشان از ما داشت، خوشبختانه دادگاه ما را تبرئه و هيچ گونه اتهامي را متوجه ما نكرد ولي علي​رغم اين كه ما شاكي اين موضوع در كميته اخلاق فدراسيون بوده​ايم، متاسفانه خود ما را هم جريمه كرده​اند و من و وكيا هم محكوم به پرداخت 10 ميليون تومان شده​ايم

نعيم سعداوي با بیان این‌که انتظار می‌رفت با کی‌روش شاهد پوست‌اندازی در تیم‌ملی باشیم، گفت: امیدوارم اگر كي​روش ماندني شد حداقل تغييرات اساسي​اي در تفكراتش ايجاد كند.

اين مربي خوزستاني در ابتدا درباره رای کمیته اخلاق فدراسیون در خصوص شکایت وی از حمید درخشان، اظهاركرد: بر اساس شكايتي كه من از آقاي درخشان داشتم، حكم كميته اخلاق به باشگاه ارسال شده است كه بر این اساس هم من، هم یوسف وكيا و هم آقاي درخشان که تخلف كرده است، جريمه شده​ايم. در آن مقطع كه ما مي​گفتيم چنين كاري از سوي درخشان انجام شده است، منكر آن مي​شدند و خوشبختانه اکنون ثابت و آقاي درخشان محكوم به پرداخت 10 ميليون تومان جريمه نقدي شده است.

وي بيان‌كرد: پس از شكايتي هم كه درخشان از ما داشت، خوشبختانه دادگاه ما را تبرئه و هيچ گونه اتهامي را متوجه ما نكرد ولي علي​رغم اين كه ما شاكي اين موضوع در كميته اخلاق فدراسيون بوده​ايم، متاسفانه خود ما را هم جريمه كرده​اند و من و وكيا هم محكوم به پرداخت 10 ميليون تومان شده​ايم.

اين مربي خوزستاني افزود: دليلي كه براي جريمه من عنوان كرده​اند، انتشار فايل صوتي‌ بوده است؛ در صورتي كه انتشار بخش خيلي كوتاهي از اين مكالمه كه در اختيار وكيا بود به درخواست و تهديد خود اين آقايان منتشر شد و خود درخشان و وكيل وي بارها تهديد مي​كردند كه اگر اين فايل صوتي را در خبرگزاري​ها منتشر نكنيد ما شكايت مي​كنيم.

وي بيان‌كرد: به هر حال جالب است كه اكنون كميته اخلاق فدراسيون چنين حكمي را داده است و خود ما كه شاكي بوده​ايم هم محكوم شده‌ايم. در هر صورت همان اول مي​گفتند كه ما مي​خواهيم نه سيخ و نه كباب بسوزد و چرا اين همه بررسي و جلسات متعدد در نظر گرفته شد؟ درحالی که در نهايت به همان ميزاني كه آقاي درخشان جريمه شد، من و آقاي وكيا هم جريمه شديم و اين جاي سوال و ابهام بسياري دارد. البته این حق را جهت اعتراض به اين حكم و شركت در كميته استيناف براي خودمان قائل هستيم و مطمئنا تمام تلاش‌مان را مي​كنيم تا شايد بتوانيم حق​مان را در كميته استيناف بگیريم.

سعداوي در ادامه درباره قطع و یا ادامه همکاری کی‌روش و فدراسیون فوتبال هم گفت: موضوع آقاي كي​روش را مي​توانيم از زواياي مختلف بررسي كنيم و يكي از این زوايا كه اهميت بسياري هم دارد، جذب افكار عمومي است كه در اين راستا بايد يكسري اتفاقات بيافتد تا افكار عمومي شكل بگيرد. رسانه​ها در اين بخش مي​توانند خيلي تاثيرگذار باشند. در مجموع افكار عمومي اين‌طور شكل گرفته است كه موافق حضور كي​روش هستند و اين چيزي هست كه نمي​توان منكر آن شد.

وي خاطرنشان‌كرد: ولي اگر بخواهيم واقعيت را بررسي كنيم، ما از نظر نتيجه، با آقای کی‌روش نتيجه دلخواهي كه انتظار آن مي‌رفت را نتوانستيم به دست آوريم؛ تيم​مان با هر شرايطي که بود توانست به جام‌جهاني برود كه اين نکته بسياري خوبي بود ولي در جام‌جهاني نتايج خوبي كسب نكرديم و در گروه​مان بين چهار تيم، چهارم شديم و پس از آن هم انتظارمان اين بود كه شاهد تغيير و تحول اساسي در تيم‌ملي باشيم و تيم‌ملي پوست بياندازد و سعي كنيم ميدان را به جوان​تر‌ها بدهيم و در جام ملت​هاي آسيا نتايج خوبي را رقم بزنيم كه متاسفانه در اين مسابقات اين اتفاق نيفتاد. اين موضوع تا اندازه‌اي كارشناسان فوتبال را با افكار عمومي درگير كرد، در كنار آن هم جوي وجود داشت و يك گروه با تمام وجودشان سعي مي​كردند از كي​روش حمايت كنند و جا بياندازند كه كي​روش حتما بايد بماند.

سعداوي خاطرنشان‌كرد: به هر حال در مجموع با توجه به اين‌كه در شرايط حساسي به سر مي​بريم اين اتفاقات در حال افتادن است ولي نظر شخصي خود من اين است كه خود من آن انتظاراتي كه از آقاي كي​روش و همكارانش داشتم؛ يعني آن تغييرات اساسي​اي كه بايد در نوع فوتبال ما ايجاد مي​شد را نديدم و مي​توان گفت شايد اين موضوع به اين برمي​گردد كه شايد ما بايد چارچوب و وظايف خاص كي​روش را خيلي خوب تعريف كنيم؛ يعني جايگاه هر شخصي در فدراسيون و تيم‌ملي بايد كاملا مشخص باشد. نوع رفتارهايي كه اخيرا بروز داده مي​شود و اتفاقاتي كه به وجود مي​آيد، خيلي نمي​تواند به فوتبال ما كمك كند و آسيب​هاي آن مي​تواند خيلي جدي و بيشتر باشد.

وي گفت: در كل اين روند آن طور که بايد و شايد نتوانست من را اغنا كند و اميدوارم اگر كي​روش ماندني شد حداقل تغييرات اساسي​اي در تفكراتش ايجاد كند و در كنارش نیز چارچوب وظايف و نوع برخورد و رفتارها هم اصلاح شود.

مرجع / ایسنا
برچسب ها: نعیم سعداوی
:
:
:
آخرین اخبار