تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۸۵۸۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خبرداد:
تهیه 1729 طرح هادی روستایی تا پایان سال گذشته
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و مناطق روستایی یکی از سیاست‌های اصلی ما است که بر این اساس طرح‌هایی همچون بهسازی مسکن روستایی و ساخت مسکن برای محرومان اجرا می‌شود.

محمد خانی نوذری در نشست خبری که امروز 25 فروردین ماه در محل بنیاد مسکن برگزار شد، اظهار کرد: امسال برای ساخت 10 هزار و 600 واحد مسکن روستایی و مسکن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اعتبارات لازم به استان اختصاص یافته است.

وی افزود: از آغاز اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی در استان یعنی از سال 84 تاکنون 75 هزار واحد مسکونی مشمول این طرح شده که هم اکنون در حال احداث هستند.

خانی نوذری تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی توسط بنیاد مسکن کشور ساخت 95 هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات بانکی، کمک‌های بالاعوض، قرض الحسنه و حمایت‌های مالی انجمن خیرین مسکن در برنامه بود که 65 هزار واحد از این تعداد تاکنون تکمیل و به متقاضیان واگذار شد و مابقی نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی عنوان کرد: اعتبارات سالانه در پایان هر سال اختصاص می‌یابد اما عملیات اجرایی از ابتدای سال آغاز می‌شود و امسال نیز برای ساخت واحدهای جدید اعتباراتی اختصاص یافته است. تاکنون متقاضیان اخذ تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که به ازای هر نفر وام به مبلغ 15 میلیون تومان با کارمزد 7 درصد پرداخت خواهد شد.

خانی نوذری اظهار کرد: خوشبختانه دولت در بخش مسکن محرومین و روستاییان، خوب عمل می‌کند اما لازم است این اقشار وارد عمل شوند تا از ظرفیت های ایجاد شده توسط دولت در این زمینه بهره مند شوند.

وی افزود: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان منعقد شده است که بر این اساس خانواده‌های دارای حداقل 2 معلول تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد. پس از معرفی افراد واجد شرایط توسط سازمان بهزیستی این تسهیلات از طریق بانک های عامل پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان اظهار کرد: ساخت مسکن به دلیل فراوانی زمین در مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری آسان‌تر است و واحدهای مسکونی در مناطق شهری نیز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن ساخته می‌شود.

خانی نوذری بیان کرد: کلیه ساخت و سازهای روستایی باید با نظارت بنیاد مسکن انجام شوند. به طور مثال زمین‌هایی که برای اجرای طرح هادی در نظر گرفته می‌شوند باید بایر و فاقد قابلیت کشت باشند. بنابراین هر نوع ساخت و ساز مسکن روستایی در زمین‌های کشاورزی غیر مجاز است و به دستگاه‌های خدمات‌رسان اعلام می‌کنیم که هیچگونه خدمات آب و برق به آن‌ها ارایه ندهند.

وی در خصوص وقوع حوادث طبیعی که موجب تخریب منازل روستایی و شهری می‌شود. اظهار کرد: در زمان وقوع چنین حوادثی و جهت جبران خسارت‌ها تسهیلات 20 میلیون تومانی با کارمزد 5 درصد و وام های بلاعوض 5 تا 6 میلیون تومانی به منازل روستایی و شهری اختصاص می‌یابد.

خانی نوذری افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی از بانک‌ها می‌خواهیم تا در خصوص ضامن حهت وام گیرندگان همکاری بیشتر کنند تا متقاضیان بتوانند سریعتر مسکن خود را بسازند.

وی بیان کرد: انجمن خیرین مسکن سازان در بخش مسکن محرومین کمک‌های خوبی داشته‌ و واحدهای زیادی در شهرها و روستاها توسط این انجمن ساخته شده  است که امسال به متقاضیان واگذار می‌شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته، 1729 طرح هادی روستایی تهیه شد که این طرح ها به منظور توسعه و عمران روستاها با استفاده از اعتبارات دولتی اجرا می شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار