تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۸۵۹۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئيس نظام صنفي كشاورزي خوزستان:
ممنوعیت کشت تابستانه بدون پرداخت معوقه عدم کشت پذیرفتنی نیست
رئيس نظام صنفي كشاورزي خوزستان با اشاره به اعلام اخیر ممنوعيت کشت تابستانه در حوضه​هاي آبي كرخه، زهره، مارون و جراحي گفت: با توجه به این مساله باید معوقه عدم كشت به كشاورزان این مناطق پرداخت شود.

مسعود اسدي اظهار كرد: در صورت محدودیت در منابع آبی استان، موضوع ممنوعيت كشت قابل قبول است اما به شرط اينكه دولت معوقه عدم كشت به كشاورزان را پرداخت کند و اين موضوع حداقل خواسته كشاورزان است.

وي با بیان اینکه تحت هيچ شرايطي محدوديت كشت را بدون در نظر گرفتن معوقه عدم كشت نمي​پذيريم، افزود: با توجه به اينكه معيشت كشاورزان از طریق كشاورزي تأمين مي‌شود و شغل ديگری براي خود ندارند، عدم كشت براي آن‌ها به معناي عدم تأمين معيشت است.

اسدي تصريح كرد: از مسوولان استاني انتظار مي​رود كارگروهي جهت بررسي اين موضوع تشكيل دهند تا مصوبات پرداخت معوقه كشت تابستانه به كشاورزان پیگیری شود. همچنین باید این موضوع به مسئولان متولی در کشور ارجاع یابد تا در هيات دولت مصوب و بودجه​اي براي آن اختصاص داده شود.

وی اظهار كرد: كشاورزان ما به علت فشارهاي اقتصادي، مسايل و مشكلات خاص در طول چند سال اخير شرایط نقدینگی و پس انداز مناسبی ندارند.

رئيس نظام صنفي كشاورزي خوزستان بیان کرد: دولت در زمان بحران و ضروت احياي درياچه ارومیه تصميم گرفت براي هر هكتار 5 ميليون تومان به عنوان معوقه عدم کشت به كشاورزان پرداخت كند. اکنون به دلیل اینکه شرایط استان خوزستان مشابه شرایط دریاچه ارومیه است از مسوولان مي​خواهيم تا اقدامي انجام دهند و در نهایت معوقه عدم کشت تابستانه به كشاورزان استان ما پرداخت شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار