تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۸۵۹۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده قرارگاه منطقه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش:
دانشگاه علمی کاربردی ارتش در خوزستان افتتاح می‌شود
فرمانده قرارگاه منطقه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش گفت: دانشگاه علمی کاربردی ارتش در خوزستان در آینده نزدیک افتتاح می‌شود و زمینه را برای ادامه تحصیل کارکنان ارتش و سایر نهادهای نظامی فراهم می‌کند.

امیر سرتیپ دوم علی ظریفی‌یگانه  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچگونه تعرض و نفوذ به خاک مقدس کشور را نمی‌دهد و با توان نظامی خود مقابل هرگونه تهدیدی می‌ایستد.

وی افزود: ارتش ایران از نظر تجربه و کارآمدی منابع انسانی، به برکت تجربیات 8 سال دفاع مقدس، سرآمد ارتش‌های جهان است و حتی ارتش آمریکا چنین توان انسانی را ندارد.

فرمانده قرارگاه منطقه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش گفت: امن‌ترین کشور چه از نظر زمین و هوایی در منطقه، جمهوری اسلامی ایران است به همین سبب کشورهای جهان در مسیر پرواز خود آسمان ایران را انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های ارتش در بهینه سازی ادوات جنگی عنوان کرد: مهندسان نیروی زمینی در بخش خودکفایی صنایع با بهینه سازی ادوات و پیاده کردن سیستم‌های پیشرفته بر آن‌ها، سبب شده‌اند تجهیزات ارتش ایران در رده بهترین ادوات نظامی روز جهان باشد.

ظریفی‌یگانه با تاکید بر این موضوع که تهدیدات بسیاری وجود دارد بیان کرد: تهدید‌ها همواره در یک قدمی ما بوده‌اند اما قدرت و هوشیاری نیروهای نظامی ایران اجازه هیچ حرکتی به دشمن نداده و نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: بدون شک آمریکا و استکبار جهانی از نفوذ ایران در منطقه ناخرسند است اما چیزی که سبب درماندگانی استکبار می‌شود قدرت فرزندان انقلاب اسلامی است.

فرمانده قرارگاه منطقه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش درباره پاک سازی میادین مین در ایلام و خوزستان گفت: بیش از 90 درصد از میادین این دو استان پاکسازی شده و 10 درصد باقی تا آخر سال پاک‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به نقل مکان نیروی زمینی از مناطق شهری اهواز عنوان کرد: از مجموع 870 هکتار زمین نیروی زمینی ارتش در اهواز، نیمی از آن به شهرداری واگذار شده است.

ظریفی افزود: پروسه انتقال کامل به علت حجم وسیع جابه جایی نیازمند زمان بیشتری است.

وی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی ارتش در خوزستان در آینده نزدیک افتتاح می‌شود و زمینه را برای ادامه تحصیل کارکنان ارتش و سایر نهادهای نظامی فراهم می‌کند.

فرمانده قرارگاه منطقه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به برنامه‌های نیروی زمینی ارتش در خوزستان اظهار داشت: رژه روز 29 فروردین در اهواز و دزفول، تجدید پیمان با ولایت فقیه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان و دیدار با خانواده‌های شهدا از برنامه‌های نیروی زمینی ارتش در خوزستان است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار