تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۸۶۰۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطيب نمازجمعه اهواز: حرمت مومن از كعبه بالاتر است
خطيب نماز جمعه اين هفته اهواز با تاكيد بر اين​كه دنياي اسلام بايد براي رهايي​بخشيدن مكه و مدينه عليه متجاوزان و جنايت​كاران آل سعود قيام كند، گفت: اقدام جمهوري اسلامي در لغو سفر عمره اقدام به جايي است. اين اقدام مورد حمايت نماينده ولي فقيه در خوزستان نيز هست زيرا حرمت مومن از حرمت كعبه بالاتر است و نيابد براي يك امر مستحب، يك امر واجب را رها كرد و عزت مومن لگدمال شود.

آيت​الله محسن حيدري در خطبه​هاي اين هفته ضمن دعوت همگان به تقواي الهي، اظهاركرد: به حمدالله راه كربلا و عتبات عاليات باز است و مردم به جاي مكه مي​توانند براي زيارت به عتبات بروند.

وي درباره مقام معلم افزود: كسي كه مقام معلمي و استادي را بر عهده گرفته با مشكلاتي مواجه است و بايد در مقابل ناملايمات مقاوم باشد و به خاطر ترس از رفتن آبرو و از دست دادن حيات و يا جراحت صابر باشد و اين كار​ها را براي كسب رضاي خدا و ثواب و نه كسب درآمد انجام دهد؛ در اين صورت راه تكامل را پيموده است. اگر يك معلم به وظايف خود نسبت به دانش​آموزان عمل نكند خائن و ظالم است.

حيدري بيان​كرد: نوع و ماهيت حقوق بشري كه امروز در دنيا حاكم است حمايت از ظالماني همچون آل سعود و صهيونيسم است، در حالي كه حقوق واقعي همان حقوق الهي است كه توسط امامان به خصوص امام سجاد (ع) بيان شده است.

وي با اشاره به فرارسيدن ماه رجب، ماه بزرگ خدا كه وسيله​اي براي پيوند انسان با پروردگار است و همچنين با اشاره به مناسبت​هاي اين ماه، ابراز اميدواري كرد همگان با استغفار و ذكر خدا حداكثر بهره را از اين ماه ببرند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: حضور مردم در نماز جمعه نماد اقتدار نظام جمهوري اسلامي و تشرع آن است.

وي به مناسبت دوم ارديبهشت، روز ارتش و همچنين روز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اشاره كرد و ادامه​داد: اقدامات زيربنايي بسياري از جمله سدسازي توسط قرارگاه خاتم​الانبياء در استان انجام شده است.

حيدري به مذاكرات هسته​اي به عنوان يكي از حوادث روز اشاره و خاطرنشان​كرد: در اين خصوص بيانات مقام معظم رهبري فصل​الختاب بود و ايشان فرمودند كه در اين خصوص نه موافق و نه مخالف هستند زيرا هنوز توافق و پيشرفتي حاصل نشده است اما ايشان از مذاكره حمايت كردند و بيان داشتند لغو تحريم​ها در همان روز امضاي تفاهم​نامه بايد انجام شود.

وي ادامه​داد: نظارت نيز براي ما قابل قبول است اما در حد متعارف آن، زيرا نظارت غيرمتعارف براي ملت، ذلت است و بايد امنيت كشور نيز مدنظر قرار گيرد و نظارت​ها محدود به حوزه هسته​اي باشد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به نام​گذاري امسال به سال "دولت و ملت،​همدلي و همزباني" اشاره و خاطرنشان​كرد: حقيقتا اين نام​گذاري ضرورت فعلي نظام است. وفاق ملي امري است كه بايد مورد توجه قرار گيرد بازيچه دست سياسيون نشود.

حيدري تاكيد كرد: بحث يمن نيز از مباحث مهم جهان اسلام است. كشور 25 ميليون نفري يمن بيش از سه هفته است كه مورد تاخت و تاز كشور عربستان و كشورهايي كه حتي يك روز هم در مقابل اسراييل نايستاده​اند، قرار گرفته است. خواسته ما حمايت از اين ملت از هر طريق همچون مذاكره است تا جلوي اين فتنه گرفته شود.

همچنين امير سرتيپ علي شهبازيان، فرمانده لشكر 92 زرهي خوزستان در سخنان خود پيش از خطبه​ها، به مناسبت روز ارتش، عنوان كرد: هدف و ارزشي كه ارتش دارد نشان دهنده خدايي بودن و در ركاب ولي فقيه بودن است.

وي افزود: در 28 فروردين سال 58 عملياتي جهت انحلال ارتش انجام شد اما امام با آينده​نگري خود و اتصال ارتش به خداوند كه حلقه مفقوده​اي در ارتش بود، ارتش را به سمت خدايي شدن سوق داد و در كوتاه​ترين زمان فرامين امام در خصوص هدايت ارتش انجام شد.

شهبازيان اقتدار و امنيت فعلي كشور را در سايه حمايت ارتش و سپاه و بسيج عنوان كرد و گفت: هم​اكنون آمادگي ارتش صددرصد است و اگر دشمن نگاه ناصحيحي به كشور داشته باشد پاسخ كوبنده​اي از از ارتش خواهد ديد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار