تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۸۶۰۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امیر ظریفی‌یگانه:
ارتش در جنوب غرب کشور آمادگی بسیار بالایی دارد
فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور در رژه روز ارتش گفت: ارتش در منطقه جنوب غرب كشور و به خصوص در خوزستان از آمادگي بسيار بالايي برخوردار است و در سراسر آسمان استان خوزستان و بخش اعظم مرزهاي زميني فضاي امن ايجاد كرده است.

امير علی ظريفي‌يگانه در اين مراسم كه امروز 29 فروردين ماه به مناسبت روز ارتش جمهوري اسلامي ايران در بلوار قدس اهواز برگزار شد، اظهار كرد: 29 فروردين يادآور پيام تاريخي حضرت امام​(ره) است. در زمان انقلاب اسلامي زماني كه ارتش را به انحلال كشيدند و شكافي بين ارتش و ملت ايجاد شده بود، به واسطه تصميم تاريخي امام خميني(ره) ارتش توانست روح تازه​اي در كالبد خويش بدمد و از همان تاريخ، هويت واقعي خود را به دست آورده و در خدمت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران باشد.

وي ادامه داد: ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور در نقاط مختلف از جمله ختم غائله كردستان و مقابله با توطئه​هاي براندازي نظام در سال‌های پيش از جنگ تحميلي، 2 هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرد و با شروع جنگ نیز علی‌رغم اين‌كه كمتر از 18 درصد توان نظامي داشت، با اعزام اولين يگان​هاي خود در 100 روز اول جنگ توانست مقابل رژيم بعث عراق بايستد و جلوي پيشروي آنها را بگيرد.

فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور افزود: همين فداكاري​هاي ارتش، سپاه و نيروهاي مردمي در دفاع مقدس، اقدام بازدارنده​اي بود كه در نتیجه آن، امروز دشمن جسارت تعدي به خاك كشورمان را ندارد.

ظريفي‌يگانه با بیان این که ارتش در چهار بخش نيروي زميني، نيروي هوايي، نيروي دريايي و قرارگاه پدافند خاتم​الانبياء(ص) فعاليت مي​كند، گفت: از اينجا اعلام مي​كنیم که ارتش در منطقه جنوب غرب كشور و به خصوص در خوزستان از آمادگي بسيار بالايي برخوردار است و در سراسر آسمان استان خوزستان و بخش اعظم مرزهاي زميني فضاي امن ايجاد كرده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار