تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۸۶۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز عشایر در خوزستان
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز عشایر در 30 فروردین، گفت: امیدواریم امسال شاهد بر چیده‌شدن چادرهای کلاس درس در مناطق عشایر باشیم.

حمید قنبری اظهارکرد: فردا شاهد برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اهواز خواهیم بود که امیدواریم با مشارکت مردم و خیرین به اهداف آموزش و پرورش عشایر کمک شود.

وی با بیان اینکه در سال‌گذشته تعدادی از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل توانستند به کلاس‌های درسی ملحق شوند، افزود: در سال 93 اقدامات خوبی انجام شد و توانستیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. در سال گذشته توانستیم 2 مرکز آموزش شبانه روزی دخترانه را در منطقه سردشت دزفول و ایذه ایجاد و 150 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را در مقطع متوسطه جذب کنیم.

قنبری تصریح کرد: مشارکت مردمی در مناطق عشایری به دلیل فقر عمومی حاکم امکان‌پذیر نیست. همین امر موجب می‌شود تا مسئولان و خیران توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش عشایر داشته باشند. سال‌گذشته همایش‌های متعددی در اطلاع‌رسانی و توجیه در این زمینه برپا شد و نخستین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز عشایر را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: بیش از 5 میلیارد تومان اعتبار از استانداری خوزستان جذب و ساخت و ساز در اغلب مناطق عشایر شروع شده است.

قنبری اظهارکرد: در سال جاری به دنبال ایجاد یک مهمانسرا و مرکز رفاهی برای معلمان زحمتکش آموزش و پرورش عشایر هستیم که مقدمات کار انجام شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار