تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۸۶۱۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی موضوع اسکراپ شناورهای مغروقه در خرمشهر
خوزنیوز؛ جلسه بررسی درخواست احداث سایت اسکراپینگ (اسقاط) و بازیافت شناورهای فرسوده در خرمشهر با حضور مدیر کل دفتر آلودگی محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ، مدیر تاسیسات دریایی شهید موسوی خرمشهر، دکتر جاوید مشاور معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، فرماندهان نظامی و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر ضیاءالدین الماسی مدیر کل دفتر بررسی آلودگی دریایی سازمان، از منطقه خلیج فارس بعنوان یکی از حساس‌ترین مناطق دریایی از لحاظ اکولوژیکی نام‌‌ بردو افزود: هرگونه فعالیت صنعتی در این منطقه باید با رعایت ضوابط و دستور العمل‌های زیست محیطی همراه باشد.

وی گفت: محیط زیست هیچگاه مخالف توسعه نبوده ولی توسعه نباید موجب تخریب محیط زیست گردد.

وی در خصوص بحث اسقاط شناورها در منطقه گفت،ضروری است اطلاعات کامل تری از سوی درخواست کننده داده شود و نوع و محلی که برای این امر در نظر گرفته شده می بایست به سازمان حفاظت محیط زیست اعلام گردد.

در این جلسه لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز درخصوص اهمیت رعایت مسائل زیست محیطی مطالبی بیان نمود و از مجری طرح خواست تا انجام مطالعات و تدوین دستورالعمل های زیست محیطی طرح، از هر گونه اقدام در زمینه ورود و یا اسقاط شناورها در منطقه خوداری نمایند.

مشاور سازمان محیط زیست نیز بر رعایت دستور العمل هم برای واردات و هم برای مکان یابی محل های بازیافت تاکید کردند.

در این جلسه به منظور دست یابی به یک نتیجه نهایی مقرر شد کمیته ای متشکل از سازمان حفاظت محیط زیست و مجریان طرح جهت تدوین دستورالعمل های نظارتی و ضوابط نظارت بر استقرار سایت ها، ضوابط ناظر بر ورود انواع شناورها، ضوابط ناظر بر زیر ساخت های اسکراپینگ، ضوابط ناظر بر فنآوری اسکراپ، ضوابط ناظر بر مدیریت پسماند و پسآب های ناشی از فرآیند و ضوابط ناظر بر HSE تشکیل و تصمیم گیری بعد از بررسی این ضوابط اعلام گردد.
:
:
:
آخرین اخبار