تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۸۶۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی وزیر کشور:
۲۰ میلیارد تومان به قطارشهری اهواز اختصاص می‌یابد
معاون عمرانی وزیر کشور از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به قطار شهری اهواز به عنوان پیش پرداخت فاینانس تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، حمیدرضا ارشادمنش شامگاه سه‌شنبه در حاشیه نشست شهرداران و دهیاران استان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از تحقق قرارداد فاینانس قطارهای شهری خبر داد و افزود: بر اساس این قرارداد ۴ میلیارد دلار از محل فاینانس قطارهای شهری شامل اهواز، تهران و کرج اختصاص می‌یابد که ۳۷۰ میلیارد تومان سهم قطارشهری اهواز است.
وی با اشاره به اینکه در همین راستا مجوزهای لازم از جمله ماده ۶۲ شورای عالی اقتصاد و گواهی مسدودی و قرارداد تجاری با طرف خارجی اخذ می‌شود، خاطر نشان کرد: ۲۰ میلیارد تومان معادل پنج درصد قرارداد به صورت پیش پرداخت تا چند روز آینده به قطارشهری اهواز ابلاغ می‌شود.
ارشادمنش افزود: متروی اهواز با استفاده از این اعتبار می‌تواند برای سفارش و ساخت واگن‌ها سریع‌تر اقدام کند تا در فاصله زمانی اجرای بخش عمرانی، تجهیزات ریلی و واگن‌ها نیز آماده شود و همانند برخی شهر‌ها که ابتدا قسمت عمرانی پروژه اعم از ایستگاه‌ها را ساخته و مابقی را‌‌ رها کرده بودند دچار مشکل نشود.
به گفته وی، با توجه به مشکلات و عقب ماندگی پروژه قطار شهری اهواز این کمک ویژه‌ای از سوی دولت است تا بتواند با مشکلاتی که پیمانکار در جهت ایجاد و تعریف منابع قرارداد (EPCF) داشته، بخش سرمایه گذاری را از ناحیه دیگر تامین کرده باشیم.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به ردیف بودجه ساخت مترو برای قطارشهری اهواز اظهار داشت: این بودجه بعد از تصویب مجلس به ۶۸ میلیارد تومان کاهش یافته که به زودی قسط اول آن و به تدریج تمام اعتبار تا پایان سال تخصیص می‌یابد.
وی همچنین با بیان اینکه گزارشی در مورد اعتصاب ۱۰ روزه کارگران قطارشهری اهواز دریافت نکرده است، افزود: این مسئله پیگیری و در صورت نیاز کمک‌های لازم به این پروژه صورت می‌گیرد.
ارشادمنش اظهار داشت: پیش از این نیز پروژه قطارشهری اهواز مشکلاتی از جمله در بخش تجهیزات داشت و تمام مشکلات پروژه به اعتبارات مربوط نمی‌شود اما توقف ۱۰ روزه پروژه قابل جبران است.
وی تصریح کرد: اعتباری که از محل فاینانس قطارشهری تامین شده جدای از تعهدات پیمانکار فعلی در تامین فاینانس است و پس از رسیدن پروژه به پیشرفت نسبی مشکلات قراردادی این پیمانکار مورد بررسی قرار می‌گیرد و حل و فصل می‌شود.
معاون وزیر کشور در ادامه با اشاره به کمبودهای خوزستان در بخش‌های زیربنایی و عمرانی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته تلاش شده توجه ویژه‌ای به این استان شود و امور شهری و روستایی آن به صورت خاص دنبال شود.
وی اظهار داشت: امروز ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به خوزستان اختصاص یافت که ۳۰ دستگاه آن وارد استان شده و مابقی تا دو هفته دیگر تحویل می‌شود.
ارشاد منش با اشاره به درخواست‌های شهرداران و دهیاران استان در جلسه تاکید کرد: مسائل مطرح شده ثبت شده، مورد ارزیابی و پیگیری قرار می‌گیرد.
وی افزود: بخش عمده درخواست‌های اعضای جلسه خارج از حوزه وظایف وزارت کشور است اما در نقش ستادی این مسائل از طریق دیگر دستگاه‌ها دنبال می‌شود و در صورت نیاز برای بودجه سال آینده پیشنهاد می‌شود.
کارگران قطارشهری اهواز از ششم شهریور ماه در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات هفت ماهه خود دست از کار کشیده‌اند. با محقق نشدن خواسته کارگران و حل نشدن مشکل توسط مسئولان استانی، اعتصاب این کارگران هنوز ادامه دارد.
:
:
:
آخرین اخبار