تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۸۶۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:
ارائه پیشنهاد تشکیل بندر «اروند» از ادغام بنادر آبادان و خرمشهر
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند از ارائه پیشنهاد تشکیل بندر «اروند» از ادغام دو بندر آبادان و خرمشهر به سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.

عبدالله کعبی امروز اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر دو بندر آبادان و خرمشهر در حوزه سازمان منطقه آزاد اروند واقع هستند و بعد از پایان حصار کشی مدیریت این دو بندر طبق قانون به این سازمان محول می‌شود پیشنهاد تاسیس بندر اروند از ادغام این دو بندر را به سازمان بنادر ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: با موافقت سازمان بنادر با این پیشنهاد سازمان منطقه آزاد اروند سرمایه‌گذاری و طرح توسعه‌ای این دو بندر را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در حال حاضر دو بندر آبادان و خرمشهر فعالیت خوبی دارند و امیدواریم با شناورسازی مغروقه‌های بجا مانده از جنگ تحمیلی و همچنین لایروبی مناطق باقیمانده زمینه شکوفایی مجدد این دو بندر بیش از پیش فراهم شود.

کعبی با اشاره به اینکه در حال حاضر هرگونه انتصاب مدیران این دو بندر باید به تایید سازمان منطقه آزاد اروند صورت گیرد گفت: در حال حاضر میزان تخلیه و بارگیری و همچنین ورود خودروی اروندی روند افزایشی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: انتظار به حق مردم آبادان و خرمشهر بازگشت مجدد بنادر آبادان و خرمشهر به دوران پررونق قبل از جنگ تحمیلی است.
:
:
:
آخرین اخبار