تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۸۶۲۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر آبادان:
تعهد مالی بدون مصوبه شورا تخلف است
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با مخالفت بر موضوع پرداخت حقوق کارکنان شهرداری از اعتبارات عوارض آلایندگی گفت: این اعتبارات بایستی برای توسعه فضای سبز و مبلمان شهری هزینه شود.

حمید حنظل‌عیدانی عصر امروز در دومین جلسه شورای اسلامی شهر آبادان در صحن علنی این شورا افزود: تمامی برنامه‌ها باید در قالب بودجه‌های تعیین و مصوب شده شورا و توسط شهرداری اجرایی شود.

وی با اشاره به موضوعات فرهنگی مصوب و قابل اجرا در مناسبتهای مختلف در سطح شهر اظهار کرد: مقرر شد تا کمیسیون فرهنگی با همکاری شهرداری برنامه‌های فرهنگی سال 94 را استخراج تا پس از تایید اعضای شورا در اختیار شهرداری برای اجرا قرار گیرد که متاسفانه این برنامه‌ها تاکنون تهیه نشده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه برنامه‌های فرهنگی هر چه سریع‌تر تهیه و به شورا ارجاع داده شود، تصریح کرد: به منظور اجرای کیفی برنامه‌های فرهنگی به نظر می‌رسد که این برنامه‌ها بایستی در زمانی خارج از وقت اداری اجرا شوند تا مردم و با فراغت بیشتری از این برنامه‌ها بهره ببرند.

وی با اشاره به بودجه مصوب 210 میلیارد تومانی امسال شهرداری با افزایش 100 درصدی نسبت به بودجه سال گذشته یادآور شد: شهردار بایستی دقت کافی را در صرف بودجه اعمال کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: هر تعهد مالی که بدون مصوبه شورا در شهرداری اتفاق بیفتند، تخلف است و برنامه‌ها باید در چارچوب تعریف شده و مصوب اجرایی شود.

عیدانی افزود: در ابتدای سال جاری که نیاز به تامین اعتبار برای شروع قوی کار‌ها داریم، به یک باره مسئله استفاده از اعتبارات ماده 17 به میان می‌آید.

وی اظهار کرد: تا زمانی که شهرداری بدهکاری و یا مشکل اعتباری و بودجه‌ای در بخشهای مختلف دارد، کمک‌های مالی به مراجعان درست نیست و باز خورد خوبی نیز در میان شهروندان ندارد، اگر این کار در انتهای سال باشد اشکالی نیست اما در ابتدای سال معنایی ندارد.

وی تصریح کرد: ما به مردم تعهد داریم و وظیفه‌ای جز عمل به تعهدات نداریم چرا که مصالح شهروندان برای ما اولویت دارد.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: با توجه به شعار همدلی و همزبانی امسال بایستی همگان در این مسیر گام برداریم.

وی گفت: گزارش سازمان حسابرسی نیز که در اختیار اعضاء شورا نیز قرار گرفته است در جلسه‌ای با حضور حسابرس شهرداری و سازمان عمران مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تمامی کار‌ها در شورا به شکل تیمی و گروهی انجام می‌شود و کسی نمی‌تواند ادعای انجام کار به شکل فردی را داشته باشد، بایستی به سمت همدلی و همزبانی واقعی پیش برویم.

عیدانی با مخالفت بر موضوع پرداخت حقوق کارکنان شهرداری از اعتبارات عوارض آلایندگی اظهار کرد: این اعتبارات بایستی برای توسعه فضای سبز و مبلمان شهری هزینه شود و شهردار حق ندارد از آن برای پرداخت حقوق کارکنانش برداشت کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار