تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۸۶۲۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره برق دزفول خبر داد:
ادامه برق‌رسانی به روستاهای سخت‌گذر شهیون و سردشت دزفول
رئیس اداره برق دزفول از ادامه «پروژه برق‌رسانی» به روستاهای سخت‌گذر بخش‌های شهیون و سردشت این شهرستان خبر داد.

محسن نمازی‌فر امروز با بیان اینکه پروژه برق‌رسانی به روستاهای صعب‌العبور سردشت و شهیون از دی ماه سال 93 با تلاش‌های شبانه‌روزی اکیپ اداره توزیع برق دزفول آغاز شده است، اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته همزمان با دهه فجر، تعداد 10 روستای پلو، سیلو، دره گپ، شوی، چال تاک، دره خشکه، دره آبینه، بلور، دارخلک و فداله عمران برای نخستین‌بار از نعمت برق برخوردار شدند.

وی با اشاره به جمعیت 75 خانواری این 10 روستا افزود: به طور کلی اعتبار هزینه شده برای تامین برق 10 روستای مذکور بالغ بر 11 میلیارد ریال بوده است.

رئیس اداره برق دزفول با بیان اینکه در زمان آغاز پروژه برق‌رسانی اعلام شد که تا چهارم خردادماه 94 هر هفته یک روستا در مناطق شهیون و سردشت برق‌رسانی می‌شود، گفت: پس از برق‌رسانی به 10 روستای اولیه برای تحقق وعده‌های داده شده، شش روستای دیگر شامل ده زنون، لباب، مرکی، دارمودی، فیل آب و گله گنجان را نیز از بهمن ماه سال گذشته تاکنون به‌وسیله سلول‌های خورشیدی تامین برق کرده‌ایم.

نمازی‌فر تصریح کرد: اعتبار برق‌رسانی به شش روستای آخر نیز 7 میلیارد و 200 میلیون ریال بوده که بدین ترتیب 45 خانوار ساکن در این روستا نیز از خدمات پروژه برق‌رسانی بهره‌مند شدند.

وی به مزایای این پروژه برق‌رسانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: تامین روشنایی منازل روستاها و پایان استفاده از نفت برای روشنایی، با توجه به سختی مسیر و صرف هزینه‌های زیاد برای تهیه نفت، امکان استفاده از یخچال، تلویزیون و دیگر وسایل برقی به جز کولر گازی از جمله مزایای انجام این پروژه است.

رئیس اداره برق دزفول در پایان اضافه کرد: نصب دکل‌های مخابراتی در این مناطق کوهستانی که تامین برق شده و امکان استفاده روستائیان از وسایل ارتباطی از دیگر مزیت‌های بهره‌برداری از پروژه برق‌رسانی به روستاهای صعب‌العبوراست.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار