تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۸۶۲۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشریح برنامه‌های اعتکاف خوزستان در سال جاری
رییس تبلیغات اسلامی خوزستان، گفت: اعزام مبلغ خواهر و برادر، توزیع بسته های فرهنگی، اعزام مداح و قاری قرآن و تشکیل حلقه های بصیرتی و معرفتی از مهم ترین برنامه های سال جاری اعتکاف است.

حجت الاسلام محمدحسن بلک، رییس تبلیغات اسلامی خوزستان، در جلسه هم اندیشی برگزاری برنامه معنوی اعتکاف استان با اشاره به این که هر سال شاهد حضور پر شورتر و بیشتر مردم به ویژه جوانان در برنامه معنوی اعتکاف هستیم، گفت: تلاش شده در سال جاری برنامه های اعتکاف استان از جنبه کیفی و کمی تغییرات قابل توجهی در آن ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با پشتیبانی رهبر معظم انقلاب از اجرای این برنامه شاهد رویش نیروهای متعهد و پایبند به نظام و اسلام هستیم؛ اجرای این برنامه می تواند نقش مؤثری در جذب افراد کارآمد و معرفی ارزش های انقلاب اسلامی داشته باشد.

رییس تبلیغات اسلامی خوزستان ابراز داشت: اعزام مبلغان خواهر و برادر، اعزام مداح از سوی کانون مداحان استان، اعزام قاری به وسیله دارالقرآن و توزیع بسته فرهنگی با محتوای احکام شرعی، پیام فرهنگی، تشکیل حلقه های بصیرتی و معرفتی و برگزاری مسابقات فرهنگی از برنامه های مراکز برگزاری برنامه معنوی اعتکاف خوزستان است.

حجت الاسلام بلک ادامه داد: اجرای طرح قرآن به ویژه تفسیر، تهیه و توزیع بسته های احکام اسلامی، بهره گیری از سخنران توانمند و فرهیخته در مراکز و در صورت همکاری آموزش و پرورش حضور برخی از معلمان و دانش آموز با توجه به مصادف بودن با روز معلم در مراکز و مساجد مجری برنامه اعتکاف از دیگر برنامه های اعتکاف است.

وی با بیان این که سال گذشته 260 هزار و 330 نفر معتکف در 328 مسجد و مرکز برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خوزستان شرکت کردند، عنوان کرد: 9 هزار و 694 معتکف برادر و 15 هزار و 406 معتکف خواهر که 31 درصد آن جوان طلبه، دانش آموز و دانشجو می باشند شرکت کردند.

رییس تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که نام نویسی علاقه مندان به حضور در مراسم معنوی اعتکاف از دو راه اطلاع رسانی و سایت اینترنتی و به صورت حضوری در مساجد و مراکز فرهنگی انجام می شود، خاطرنشان کرد: تلاش شده هزینه های اجرای این مراسم از راه کمک های مردمی و خیران تأمین شود؛ پایه هزینه ها در اختیار مراکز و مساجد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف قرار داده شده است.

حجت الاسلام بلک در پایان گفت: تلاش می شود برنامه افتتاحیه در مراکز برگزاری برنامه معنوی اعتکاف با حضور مسؤولان استان اجرا شود.
:
:
:
آخرین اخبار