تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۸۶۴۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت خرمشهر خواستار شد:
اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای وبا
رئیس مرکز بهداشت خرمشهر با اشاره به فراهم بودن شرایط رشد عامل بیماری التور (وبا) در این منطقه، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه درباره این بیماری را خواستار شد.

مهرداد پاریان زیتونی در نخستین جلسه شورای سلامت خرمشهر در سال 94 که در سالن اجتماعات مرکز بهداشت این شهر تشکیل شده بود به ارائه آماری از عملکرد مرکز بهداشت خرمشهر پرداخت و اظهار کرد: از آخرین شورای سلامت در سال 93 تا کنون سنجش‌های متعددی از منابع مختلف آبی صورت گرفته که در این سنجش‌ها با توجه به گرم شدن هوا EC آب در برخی مواقع 2 هزار و 500 میکروموس نیز گزارش شده است.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر، در ادامه از انجام یکهزار و 78 مورد کلر سنجی در مناطق شهری، یکهزار و 338 مورد در مناطق روستایی و 474 مورد نیز در مینوشهر خبر داد و افزود: در بیش از 80 درصد کلر سنجی انجام شده در مناطق مختلف میزان کلر مطلوب بوده است و در مدت مشابه نیز 71 مورد در منطقه شهری، 51 مورد در منطقه روستایی و 42 مورد نیز در می‌نوشهر آزمایش میکروبیولژیکی انجام شده است.

وی به اجرای طرح بسیج نوروزی توسط مرکز بهداشت خرمشهر اشاره کرد و گفت: در این طرح که از آغاز اسفند 93 تا 15 فروردین ماه جاری انجام شد، یکهزار و 437 مورد نظارت و بازرسی از مراکز فروش و عرضه مواد غذایی و 211 مورد نیز بازدید از اماکن عمومی صورت گرفت.

پاریان زیتونی اضافه کرد: در پی بازدید‌های انجام شده 34 مورد مرکز غیرمجاز عرضه مواد غذایی شناسایی و در هشت مورد نیز به تعطیلی محل انجامید همچنین 23 کیلوگرم ماده غذایی فاسد معدوم و با 19 دستفروش نیز برخورد شد.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر، در ادامه سخنان خود به بیماری التور (وبا) یکی از موارد مهم و صورت جلسه‌های این جلسه پرداخت و عنوان کرد: با و جود اینکه هیچ موردی از ابتلا به التور گزارش نشده است اما با توجه به شرایط آب و هوایی، این منطقه ظرفیت و استعداد شیوع این بیماری را دارد که به همین دلیل باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی به برشماری راه‌های شیوع این بیماری پرداخت و عنوان کرد: این بیماری از طریق آب آلوده منتقل می‌شود و جهانی شدن، افزایش جمعیت و ارتباطات، توسعه گردشگری و رشد فزاینده صادرات و واردات مواد غذایی و همچنین جنگ و ناآرامی‌های سیاسی می‌تواند عامل مهمی در انتقال این بیماری باشد.

پاریان زیتونی تراکم جمعیت، فقر غذایی، جمع شدن آب‌ها‌ی سطحی، مانداب‌ها و پسماند‌ها را از جمله عوامل ایجاد‌کننده شرایط شیوع بیماری التور در منطقه دانست و افزود: این بیماری می‌تواند با کم شدن شدید آب بدن، نارسایی کلیه‌ها و افت شدید در قند خون منجر به مرگ فرد بیمار شود.

وی اقدام در راستای رفع شکستگی لوله‌های آب، جمع‌آوری دست فروش‌ها، آهک‌پاشی آب‌های فاضلاب و خشکاندن انهار و مرداب‌ها و همچنین جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها از سطح شهر را برای پیشگیری از این بیماری خواستار شد.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر، در پایان مناطقی همچون «سرحانیه»، «طویجات»، «مصلاوی» و «کوی آریا» را به دلیل داشتن مشکلاتی همچون وجود فاضلاب‌های روباز، نیازمند اقدام فوری دانست.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار