تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۸۶۴۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره امور عشایر دزفول خبر داد:
آغاز کوچ بهاره عشایر از دزفول به مناطق ییلاقی
رئیس اداره امور عشایر دزفول از آغاز کوچ بهاره عشایر از این شهرستان به مناطق ییلاقی خبر داد.

محسن پورفرخی امروز با بیان اینکه با فرا رسیدن اردیبهشت‌ ماه و افزایش نسبی دما، عشایر این مناطق ‌با توجه به شرایط آب و هوایی آماده حرکت و جابه‌جایی دوباره در مناطق ییلاقی خود می‌شوند، گفت: کوچ عشایر در حال حاضر به صورت مال‌رو از مهم‌ترین ایل‌راه اصلی عشایر دزفول به مقصد استان لرستان از منطقه با قدمت و باستانی پل کول و عبور از رودخانه خروشان بختیاری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کوچ بهاره عشایر هر ساله از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا اواسط خردادماه ادامه دارد خاطرنشان کرد: عشایری که از دزفول کوچ می‌کنند به دو استان اصفهان و لرستان رفته و چهار ماه از سال را در آن مناطق سپری می‌کنند.

رئیس اداره امور عشایر دزفول با بیان اینکه شهرستان دزفول دارای 4 هزار و 762 کیلومتر مربع وسعت است که عشایر آن در محدوده 3 هزار و 410 کیلومتر مربع معادل 72 درصد شهرستان پراکنده هستند، عنوان کرد: در صورت توجه بیشتر به تامین اعتبار برای تقویت زیرساخت‌ها و رفع مشکلات، این قشر زحمتکش می‌تواند نقش مقاومتی خود را در راستای تولید و کمک به خودکفایی به خوبی ایفا کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تشکیل نخستین شورای عشایری استان در دزفول، با همکاری ادارات اجرایی شهرستان در حال پیگیری حل مشکلات جامعه مولد عشایری هستیم و امیدواریم بتوانیم اقدامات موثرتری را برای این تولیدکنندگان سختکوش اجرایی کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار