تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۸۶۴۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز عشایر خوزستان:
500 میلیون تومان برای مدارس عشایری جمع‌آوری شد
رییس اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: در دومین جشنواره متمرکز خیرین مدرسه‌ساز عشایر استان که در ابتدایی هفته جاری در اهواز برگزار شد، مبلغ 500 میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

حمید قنبری اظهارکرد: در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز عشایر به دنبال آن بودیم که مسئولان و خیرین را با نظام آموزشی در مناطق عشایر آشنا سازیم.

وی افزود: از اهداف برگزاری این جشنواره تغییر نگرش مسئولان و تلاش برای سهم‌خواهی مناطق عشایری از تقسيم اعتبارات بود. نزدیک به 25 سال است که اعتبارات شهرستانی تنها در مناطق شهری هزینه می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به این‌كه برقراری عدالت از اهداف دیگر جشنواره خیرین مدرسه‌ساز عشایر استان است، گفت: با توجه به حضور استاندار در جشنواره و صحبتی‌های که شد، تصور می‌کنیم که فصل جدیدی در نگرش مسئولان به آموزش و پرورش عشایر ایجاد شده است.

قنبری با اشاره به مبلغ جمع‌آوری شده در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز عشایر خوزستان، بیان‌کرد: انتظار و میزان نیاز مدارس عشایر بسیار بیشتر از مبلغ جمع‌آوری شده است، اما در قدم اول از میزان مشارکت راضی هستیم.

وي اظهارداشت: به دنبال آن هستیم تا جشنواره خیرین مدرسه‌ساز عشایر خوزستان را سال آینده به صورت متمرکز در تهران برگزار کنیم.

قنبري خاطرنشان کرد: جامعه عشایری خوزستان رنگین‌کمان اقوام هستند که نیاز به توجه خاص جهت رفع مشکلات خود دارند. امیدواریم با اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی شاهد مشارکت بیشتر خیرین و مسئولان باشیم.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان در مورد مشکل بدهی میلیونی مدارس شبانه‌روزی عشایر استان به مراکز فروشگاه‌هاي مواد غذايي، گفت: بعد از اطلاع‌رسانی رسانه‌ها، پیگیری‌های انجام شده اما تاکنون این بدهی برطرف نشده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار