تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۸۶۴۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراقب کلاهبرداري از طريق پيامک باشيد
خوزنیوز: رييس پليس فتا استان خوزستان نسبت به شگرد جديد کلاهبرداران از طريق پيامک به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خوزنیوز؛ سرهنگ شعبان در اين خصوص اظهار داشت: بعضي از شبکه‌هاي ماهواره‌اي مسابقات پيامکي برگزار مي‌کنند و سوالاتي را به صورت زيرنويس براي بينندگان نمايش مي‌دهند ، البته طراحي اين سؤال به گونه‌اي است که هم افراد بتوانند پاسخ صحيح را ارسال کنند.

وي در ادامه بيان داشت: وقتي شما جواب مسابقه را به شماره‌هايي که معمولاً داخلي هستند ارسال مي‌کنيد، با شما تماس گرفته مي‌شود که در مسابقه برنده شده‌ايد و براي ارسال جايزه بايد هزينه‌هاي جانبي ارسال و پست را واريز کنيد.

رييس پليس فتا استان خوزستان گفت: در واقع ارزش اين جايزه 10 هزار تومان است و به اين شکل، افراد شياد اقدام به کلاهبرداري مي‌ کنند و اجناس بي‌کيفيت خود را نيز به اين شکل مي‌فروشند.

سرهنگ شعبان با اشاره به شيوه ديگر کلاهبرداري گفت: افراد سودجو و فرصت طلب در تماس تلفني يا پيامکي با وعده برنده شدن افراد در مسابقات مختلف با فريبکاري از صاحبان كارت هاي بانكي که دانش و آگاهي کمي در اين زمينه دارند کلاهبرداري نموده و حساب بانکي آنان را خالي مي کنند.

رييس پليس فتا استان خوزستان در پایان گفت: شهروندان در برخورد با تماس هاي مشکوک و پيامك ها مراقب بوده و از افشاي اطلاعات مالي و شخصي نزد افراد غريبه جدا خودداري كنند.
:
:
:
آخرین اخبار