تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۸۶۴۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار هندیجان:
برداشت گندم و جو در هندیجان به نصف کاهش یافت
فرماندارشهرستان هندیجان گفت: میزان برداشت گندم و جو در سال زراعی جاری در شهرستان هندیجان نسبت به سال پیش از آن به نصف کاهش یافته است.

احمد جعفری نسب روز چهارشنبه اظهار کرد: به دلیل کمبود بارش باران در سال زراعی جاری و کمبود آب ، بسیاری از کشاورزان این شهرستان دچار خسارت شده اند.

وی گفت: سال زراعی گذشته بالغ بر 35 هزار تن گندم و جو در شهرستان هندیجان برداشت شد که امسال پیش بینی شده بالغ بر 16 هزار و 500 تن گندم و جو در این شهرستان برداشت شود.

فرماندار هندیجان افزود: آب مورد نیاز کشاورزی این شهرستان از منطقه زیدون شهرستان بهبهان تامین می شود که متاسفانه در سال زراعی امسال، آب به میزان کافی در بین کشاورزان هندیجان توزیع نشد و همین امر باعث شد تا بسیاری از زمین های کشاورزی در این شهرستان از بین برود.

وی گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر 23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان هندیجان زیر کشت گندم و جو رفت اما به دلیل کمبود آب و نبود مدیریت مناسب بسیاری از محصولات کشاورزان و زمین های قابل برداشت از بین رفتند.

جعفری نسب افزود: از شهرستان هندیجان رودخانه زهره عبور می کند اما به دلیل اینکه سدهای متحرک برای تنظیم و جیره بندی آب برای کشاورزان احداث نشده ، آب این رودخانه پیش از اینکه به زمین های کشاورزی هدایت شود به خلیج فارس می ریزد.

وی گفت: دو مرکز تعاونی روستایی وشهرستانی از کشاورزان گندم و جو خریداری می کنند.

از نیمه دوم فروردین امسال برداشت گندم و جو در شهرستان هندیجان آغاز شده و تا چهارم اردیبهشت امسال ادامه دارد.

شهرستان هندیجان در جنوب شرقی خوزستان واقع است.

رودخانه زهره این شهر را به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار