تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۸۶۴۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدير كارآفريني و اشتغال اداره‌ كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان:
مشاغل خانگی در خوزستان رونق می‌گیرد
خوزنیوز: مدير كارآفريني و اشتغال اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: امسال مشاغل خانگی در قالب ۱۵۰ طرح و عنوان شغلی کوچک و متوسط در خوزستان رونق می‌گیرد.

به گزارش خوزنیوز؛ رضا میرانی این طرح‌ها را در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع غذایی و بهداشتی و صنایع‌دستی و غیره برشمرد و افزود: در سال جاری ۲۰ عنوان شغلی دیگر نیز که از مشاغل بومی استان هستند به این طرح‌ها اضافه خواهند شد.

او کسب و کارهای خانگی را به عنوان راه کارهای مهم براي ایجاد اشتغال و درآمد دانست و ادامه داد: مشاغل خانگی آن دسته از فعالیت‌هایی هستند که توسط عضو یا اعضای یک خانواده در فضای منزل در قالب یک طرح کسب و کار راه‌اندازی می‌شود.

میرانی گفت: در سال گذشته تسهیلات در بخش مشاغل خانگی با سود چهار درصد بود و مردم استقبال خوبی ‌کردند اما دولت برای مهار تورم و نقدینگی در جامعه کلیه تسهیلات را بر اساس نرخ سود بانکی به صورت یک پارچه ۲۲ درصد کرد و این موجب افت و رکود بازار کسب و کار خانگی شد.

مدير كارآفريني و اشتغال اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان بیان كرد: اعتبارات مشاغل خانگي در ابتدا برای دستگاه‌هاي حمايتي از جمله بهزيستي و كميته امداد امام خميني (ره) در نظر گرفته شده بود اما با رایزنی‌های انجام شده در سه ماه آخر سال گذشته این محدودیت‌ها برداشته شد و استقبال از مشاغل خانگی همانند سابق رونق چشمگیری داشت. به طوری که چهار هزار و ۱۰۱ پرونده کسب و کار براي گرفتن تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.
:
:
:
آخرین اخبار