تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۸۶۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیکاری 2.5 میلیون نفر با تعطیلی مسکن مهر
وزیر راه و شهرسازی گفت: درصورت توقف اجرای طرح مسکن مهر در کشور 2.5 میلیون نفر در بخش های مختلف ساختمانی بیکار خواهند شد.

علی نیکزاد درجمع مدیران استان بوشهر افزود: نمی گوییم برای این شمار افراد شغل ایجاد کرده ایم اما درقالب ساخت مسکن مهر کار برای شاغلان بخش ساختمان بوده و نگذاشته ایم بیکار شوند.

وی یادآورشد: تاکید رییس جمهوری و فرمایشات رهبر معظم انقلاب خطاب به ما مسوولان این است که ایران اسلامی را بسازیم که این مهم در حوزه وزارت راه و شهرسازی به دلیل فرابخشی بودن نیازمند همکاری جمعی است.

بنابر گزارش ایرنا نیکزاد اضافه کرد: تا سال 89 تعداد 18 میلیون و 500 هزارواحد مسکونی در کشور وجود داشت که در همان مقطع یک میلیون و 250 هزار واحد مسکونی کمبود داشتیم.

وی با اشاره به اینکه از سال 93 تقاضای مسکن سیر نزولی پیدا می کند ادامه داد:هم اینک چهار میلیون واحد مسکونی در دست ساخت است که از تسهیلات 750میلیارد تومان قرض الحسنه برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش راه نیز آمارها بیانگر این است که چندین برابر اقدامات سالیان گذشته کار شده است اما برای دستیابی به توسعه و تعالی به عدد 10 برابری سالانه اعتبارات عمرانی موجود نیاز داریم.

نیکزاد افزود: استفاده از سرمایه و توان بخش خصوصی یکی از سیاست های جدی این وزارتخانه برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تسریع در اجرای پروژ های حوزه حمل ونقل است.

وی اظهارداشت:هم اینک بخش خصوصی 300 هزار میلیارد تومان نقدینگی دراختیار دارد که به خدمت گرفتن این میزان، اجرای پروژه ها را شتاب می بخشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با کمک متخصصان داخلی ما در زمینه طراحی، نظارت و اجرای پروژه های بخش های دریایی، جاده ای و ریلی مشکلی نداریم و مسایل موجود ناوگان هوایی نیز بخاطر ناجوانمردی ایادی استکبار است که فکر می کنند می توانند ما را زمین بزنند که تا امروز کار را به پیش برده ایم.

نیکزاد افزود: در بخش راه شش هزارو 400 پیمانکار تعیین صلاحیت شده اند که 44 هزار میلیارد تومان می توانند کار کنند.

وی یادآورشد: سیاست ما اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب ازطریق ریلی ، هوایی ، دریایی و جاده ای است اما با اعتبارات دولتی تحقق این مهم ده سال به طول می انجامد.

این مقام مسوول گفت:اگر دولت و بخش خصوصی به هم اعتماد کنند و منافع طرفین تامین شود می توان با مشارکت بخش خصوصی زمان اجرای پروژ ها را کاهش داد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در همه بخش ها استقبال می کنیم اما این مهم به این معنی نیست که پولشان را به ما بدهند بلکه خودشان سرمایه گذاری کنند و سود معقول آن را بردارند که خروجی این مهم رفاه برای مردم و عمران و آبادانی کشور است.
:
:
:
آخرین اخبار