تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۸۶۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:
نظام حقوقی ثبت اسناد و املاک دارای ضعف است
معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نظام حقوقی ثبت اسناد و املاک دارای ضعف است.

محمد مهدی انجم شعاع روز پنجشنبه در آیین تاسیس کانون سردفتر و دفتر یاران خوزستان، در تالار ملی حفاری اهواز اظهار کرد: در دادگستری حجم عظیمی از پرونده ها وجود دارد که به اختلاف های کیفری کشیده می شود و جایگاه سند رسمی و حقوقی مردم آنطور که شایسته است مورد عنایت نبوده است.

وی بیان کرد: برای خدمات رسانی هر چه بیشتر به مردم در زمینه اسناد و املاک باید جایگاه سردفتران و دفترداران ارتقا یابد.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: بیشتر آسیب های ثبت اسناد و املاک در بدنه کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 450 واحد ثبتی در کشور وجود دارد گفت: فعالیت های سنتی که درگذشته در ثبت اسناد و املاک کشور انجام می شد نقاط تاریکی بودند که آسیب های زیادی به این بخش وارد می کرد.

انجم شعاع بیان کرد: صدور سندهای تک برگ، ثبت املاک در سامانه اسناد به صورت آنی و بسیاری از کارهای دیگر برای الکترونیکی کردن صدور سند و دور شدن از فعالیت سنتی در حوزه ثبت اسناد از جمله کارهایی است که توسط ثبت اسناد و املاک کشور انجام می شود.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشوراظهار کرد: شبکه سراسری ثبت شرکت ها در کشور راه اندازی شده و این شبکه این اطمینان و امنیت را ایجاد کرده که جلوی بسیاری از تخلفات در ثبت شرکت ها گرفته شود.

وی گفت: در برنامه پنجم توسعه و قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد تکلیف بود که ثبت آنی در ثبت اسناد کشور انجام شود که از شهریور پارسال این طرح اجرا شده است.

وی افزود: ثبت اسناد و املاک کشور به دنبال معاف کردن دفترخانه ها از گرفتن استعلام های سنتی است.

خوزستان دهمین استان کشور است که کانون سردفتران آن راه اندازی شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار