تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۸۶۵۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر منصوب شد
طی جلسه ای که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد حسینی فر با کسب بیشترین آرا برای بار دوم به ریاست اتاق منصوب شد.

شامگاه دیروز جلسه ای در محل هیات نمایندگان اتاق خرمشهر تشکیل شد و پس از انتخاب رئیس سنی، ناظرین و منشی جلسه انتخابات برگزار شد.

نتایج آراء ماخوذه به منظور انتخاب هیات رئیسه و نمایندگان اتاق بازرگانی خرمشهر در هیات نمایندگان اتاق ایران بر این اساس شد که آقای سید احمد حسینی فر با هشت رای به عنوان رئیس انتخاب شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد که آقایان سید احمد حسینی فر، جواد سعیدی حیزانی، فاضل شنیور، احمد شریفات، جمال عطیه بچاری، سید مصطفی موسوی و طاهر سلیمان به عنوان نمایندگان اتاق ایران و نیز در طی مصوبه هیات نمایندگان اتاق خرمشهر آقایان سید عنب بیت عنب با هشت رای و عبدالرضا ضعیف نژاد با هفت رای به عنوان نفرات هشتم و نهم به اتاق ایران معرفی شوند.

اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خرمشهر تحت عنوان «اتاق تجارت خرمشهر» در سال۱۳۱۱ هجری شمسی با همت جمعی از بازرگانان این شهر تاسیس شد و در سال ۱۳۵۴ به نام اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خرمشهر تغییر نام یافت. اتاق خرمشهر به واسطه قرار گرفتن این شهر در كنار رودخانه كارون، مهمترین بندرگاه كشور برای صادرات و واردات كالاهای تجاری محسوب می شود و یكی از مهمترین اتاقهای بازرگانی كشور به شمار می آید، با شروع جنگ تحمیلی و خسارت وارده به این شهر و نهایتا محاصره شهر توسط نیروهای دشمن، شهر ویران و خالی از سكنه شد و به همین واسطه ساختمان اتاق خرمشهر ویران و به شهرستان تهران و سپس به اهواز منتقل شد، پس از شكست محاصره و فتح خرمشهر، اتاق در سال ۱۳۷۱ به شهر خرمشهر انتقال داده شد و به علت ویران شدن ساختمان قبلی اقدام به اجاره محل جدید نمود. یادآور می شود كه كلیه اسناد اتاق خرمشهر كه در ساختمان قدیم موجود بود در اثر حملات دشمن و به علت تخریب ساختمان قدیم منهدم و از بین رفته است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار