تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۸۶۶۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تا رسیدن به نقطه مطلوب بهداشت مدارس فاصله داریم
معاون سلامت و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اجرای طرح آهن‌یاری و توزیع شیر و مکمل غذایی و همچنین توزیع ویتامین D در مدارس و رفع بیماری‌ها در دانش‌آموزان و مبارزه با آن‌ها به‌ویژه بیماری‌های پنهان از اهداف آموزش و پرورش خوزستان در حوزه سلامت است.

محمود معزی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته سلامت که از یکم تا 7 اردیبهشت در مدارس استان همزمان با سراسر کشور، اظهارکرد: دستورالعملی از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش به تمام مناطق و مدارس استان ارسال شد که با توجه به این‌که شعار بهداشت جهانی امسال بهداشت و ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است، مدارس استان را ملزم به برگزاری جلساتی با موضوع بهداشت و سلامت با دانش‌آموزان کرده است.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و کارکنان، دعوت از مسئولان بهداشت مناطق، برپایی نمایشگاه‌های مختلف از جمله جشنواره غذاهای سالم و همچنین بازدید دانش‌آموزان از کارخانجات صنایع غذایی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته سلامت است.

معزی با اشاره به این‌که سیاست کلی آموزش و پرورش در این هفته گسترش فرهنگ مصرف غذاهای سالم است، گفت: در هفته سلامت، گسترش فرهنگ مصرف غذاهای سالم و بهداشت مواد غذایی با مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان و مبنی بر اصل خودمراقبتی و همچنین اقتصاد سلامت و ارتقای ایمنی غذا از سیاست‌های آموزش و پرورش است. به همین منظور سازمان جهاددانشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اداره‌کل استاندارد و اداره‌کل حفاظت از محیط زیست خوزستان جهت توسعه این سیاست با اداره‌کل آموزش و پرورش استان همکاری می‌کنند.

وی در مورد اقدامات اداره سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش جهت بهبود وضعیت بهداشت مدارس، عنوان کرد: به نظر من در مجموع وضعیت بهداشت مدارس استان قابل قبول است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله وجود دارد.

معزی افزود: در حوزه سلامت، ابتدا سلامت دانش‌آموزان اولویت دارد و بعد از آن وضعیت آب و فاضلاب مدارس و وضعیت بوفه‌های مواد غذایی مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در مورد وضعیت توزیع شیر در مدارس استان نیز گفت: فعلا برنامه توزیع شیر در مدارس خوزستان همچنان ادامه دارد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: محمود معزی
:
:
:
آخرین اخبار