تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۸۶۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر کشور:
ورود مواد مخدر از مرزهای زمینی به سمت مرزهای دریایی رفته است
مصطفی محمد نجار گفت: ورود مواد مخدر به کشور در مدت اخیر به علت سختگیریهای صورت گرفته از مرزهای زمینی به مرزهای دریایی رفته است.

به گزارش مهر، مصطفی محمد نجار در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان اظهار داشت: تحول خوبی در بخش مبارزه و پیشگیری مواد مخدر در استان خوزستان صورت گرفته که نشان از این است که استاندار و مسئولان این بخش پای کار هستند.
وی افزود: با این وجود تلاشهای صورت  گرفته کافی نیست و هر چند می توان به استان خوزستان در این خصوص نمره قبولی داد ولی باید اقدامات موثرتر و بهتری برای ریشه کن کردن اعتیاد در این استان انجام داد.
 
نجار عنوان کرد: در مدت اخیر برای 400 فرماندار کشور حکم تصدی شوراهای فرعی مبارزه با مواد مخدر صادر کرده ایم به همین دلیل انتظار داریم که فرمانداران با جدیت بیشتری پای کار بیایند و شوراهای شهرستانی ستاد مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور را فعال کنند.

وی در خصوص آموزشهای ارائه شده به افراد مختلف در استان خوزستان در زمینه مبازره با مواد و مخدر و اعتیاد نیز گفت: تقریبا هفت تا هشت درصد جمعیت استان زیر پوشش این آموزشها قرار گرفته که با 15 درصد مورد انتظار فاصله فراوانی دارد و انتظار داریم استان خود را در این بخش تقویت کند.

وزیر کشور همچنین خواستار توجه جدی به ظرفیت روحانیون و نخبگان استان در زمینه پیشگری از مواد مخدر شد و گفت: می توان با آموزشهای ابتدایی که به این قبیل افراد داد انتظار نتایج فوق العاده درخشانی را داشت همچنین توجه به مصرف مواد مخدر در اماکن صنعتی خیلی موثر است که با توجه به اینکه خوزستان یک استان صنعتی به شمار می رود آموزشها در اماکن صنعتی باید جدی گرفته شود.

نجار با تاکید بر لزوم تدوین بر استانی طرح جامع مبارزه با مواد مخدر در استانهای کشور از جمله خوزستان افزود: متاسفانه شوراهای فرعی که باید در شهرستانها فعالیت کنند به خوبی فعالیت نمی کنند و در این زمینه نوعی ضعف مشاهده می شود که باید برطرف شود و البته شهرهای اهواز و آبادان در این خصوص کارهای خوبی را آغاز کرده اند.

وی تاکید کرد: وضعیت استان خوزستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر در مقایسه با سایر استانها چندان جالب نیست و رده استان در بین سایر استانها را به صورت محرمانه به استاندار خوزستان می گویم.

وزیر کشور همچنین خواستار راه اندازی فوری مرکز ترک اعتیاد اجباری استان شد و گفت: البته ما به دنبال اینگونه ترک اعتیادها نیستم و انتظار داریم افراد معتاد به صورت داوطلبانه به مراکز ترک مراجعه کنند ولی به هرحال لازم این است مرکز به سرعت در مرکز استان راه اندازی شود.

نجار با اشاره به برنامه های فراوان دشمن برای گسترش مواد مخدر در بین مردم کشور گفت: اکنون شرایط به گونه ای در حال رقم خوردن است که در شبکه اینترنت، آموزش چگونگی ساخت مواد مخدر صنعتی مثل کراک و شیشه به راحتی قابل دسترس است و در این شرایط حتی یک کودک پنج ساله با اندکی آموزش می تواند در خانه و با وسایل ابتدایی اقدام به ساخت مواد مخدر صنعتی کند که این موضوع نگرانیهای فراوانی برای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه با سختگیریهایی که در استانهای خراسان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته، ترانزیت و ورود مواد مخدر به کشور از این استانها به عنوان مرز زمینی به سمت استانهایی با مرزهایی دریایی مثل خوزستان تغییر کرده خواستار مقابله جدی مسئولین مرتبط استان با ورود مواد مخدر به استان خوزستان و در نهایت کشور شد.

نجار افزود: در مطالعات صورت گرفته پنج یا شش استان کشور به عنوان مرزهای ورود مواد مخدر شناسایی شده اند که دولت به این استانها امکانات بیشتری برای کنترل ورود مواد مخدر اختصاص می دهد.

وزیر کشور اضافه کرد: هر چه در استان خوزستان کشفیات مواد مخدر بیشتر شود می توان امیدوار بود که مواد کمتری به عمق کشور وارد می شود و به عبارتی تلاشهای استان می تواند کشور را در این زمینه بیمه کند. البته متاسفانه کشفیات استان در مدت اخیر کاهش یافته که انتظار می رود مسئولان استان با تلاش بیشتر میزان کشفیات خود را بیشتر کنند.
برچسب ها: مواد مخدر
:
:
:
آخرین اخبار