تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۸۶۷۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان خبر داد:
نیاز 800 میلیارد تومانی آبادان برای بهبود وضعیت شهری

شهردار آبادان گفت: اگر بخواهیم آبادان را در حد یک شهر معمولی آباد کنیم نیاز به 800 میلیارد تومان اعتبار داریم.

محمودرضا شیرازی امروز با اشاره به مبحث کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر به جمع بندی مناسبی برسم در وقت مقتضی‌اش می‌روم.

وی افزود: اگر شورا با رفتنم موافقت کردند که می‌روم و در غیر این صورت به کارم به عنوان شهردار آبادان ادامه می‌دهم چرا که بر اساس حکم صادره از وزارت کشور به عنوان شهردار تا سال 96 می‌توانم در این تصدی باقی بمانم.

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقادات برخی از افراد به جهت انجام تغییرات در بحث مدیران بعضی از بخش‌های شهرداری بیان کرد: به ثبات مدیریتی معتقدم، اما تعویض مدیران بدون دلیل انجام نمی‌شود.

شیرازی تصریح کرد: یکی از مدیران ما بازنشسته است و من ناگزیرم که فرد دیگری را جایگزین او کنم، نمی‌شود که کارها را همینطور به حال خود رها کرد.

وی با اشاره به سیل انتقادات صورت گرفته در روزهای اخیر از سوی برخی افراد نسبت به خود و عملکرد شهرداری یادآور شد: از انتقادات سازنده استقبال می‌کنیم و انتقادات مخرب را نیز پذیرا هستیم، پاسخ ما به این افراد اقدامات انجام شده‌ای‌ است که گزارش آن در صحن شورا بیان شد.

شهردار آبادان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در نقاط مختلف شهری، قضاوت آن را بر عهده مردم نهاد و گفت: به هیچ عنوان به دنبال بزرگنمایی و اغراق در مورد کارهای صورت گرفته نیستیم، اگر در جایی مردم قدردانی می‌کنند به دلیل آن است که اقدامات را به شکل ملموسی دیده‌اند.

شیرازی افزود: حرکت ما همچنان در قالب بودجه مصوب شده شورا است و اقدامی خارج از آن انجام نمی‌شود.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم آبادان را در حد یک شهر معمولی آباد کنیم نیاز به 800 میلیارد تومان اعتبار داریم.

شیرازی با اشاره به 100 میلیارد تومان بودجه مصوب شورا در سال 93، تصریح کرد: با توجه به نیاز اعتباری برای آبادی شهر و میزان اعتبارات مصوب به طور متوسط هشت سال برای رسیدن در حد یک شهر معمولی زمان نیاز داریم.

شهردار آبادان با بیان اینکه سال گذشته علاوه بر تحقق بودجه مصوب فراتر از آن را نیز کسب کردیم و امید می‌رود این روند همچنان ادامه یابد افزود: اگر چه مردم از وضعیت شهر ابراز گلایه می‌کنند ولی اظهار لطف هم دارند و نباید کارهای انجام شده که قدردانی مردم از کارکرد خادمان خود را در پی دارد، نادیده گرفته شود.

*تهیه دفترچه نیازمندی‌های شهری

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه دفترچه نیازمندی‌های شهر آبادان خبر داد و با اشاره به انجام کار کارشناسی شده بر روی نیازمندی‌های شهری برای شناخت نیازها و اولویت بندی آنها، گفت: برنامه‌ای پنج ساله را در قالب برنامه توسعه شهری تقدیم شورا کردیم که سال گذشته نخستین سال آن را پشت سر نهادیم و به دلیل اقدامات موثر انجام شده توانستیم در سطح کشور رتبه برتر را به دست آوریم.

شیرازی با قدردانی از همکاری و مساعدت سازمان منطقه آزاد اروند در انجام فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای در شهر آبادان افزود: بودجه امسال را با توجه به مساعدت‌های سازمان منطقه آزاد اروند بر روی 220 میلیارد تومان بسته‌ایم.

وی با ابراز امیدواری از تحقق پروژه‌های مصوب شورا در سال جاری عنوان کرد: بخشی از پروژه‌ها آماده رفتن به مناقصه شده‌اند.

*نیاز مبرم خودروهای آتش نشانی به بازسازی

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خودروهای آتش نشانی نیاز مبرم به تعمیرات دارند که امید می‌رود با مساعدت سازمان منطقه آزاد اروند بتوانیم نسبت به بازسازی خودروها اقدام کنیم.

شیرازی یادآور شد: در زمان حاضر یک خودرو آتش نشانی را به اهواز و یکی دیگری را به اصفهان جهت تعمیرات فرستاده‌ایم که در هفته آینده آنها را تحویل می‌گیریم.

به گفته شهردار آبادان، موضوع نخاله‌ها به طور جدی دنبال می‌شود ضمن آنکه بحث آسفالت خیابان‌ها به شکل مستمر ادامه داشته و اگر در جایی تاخیری در انجام آسفالت دیده می‌شود به دلیل پایان نیافتن کار زیرساخت‌ها توسط اداراتی همچون آبفا و یا گاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهر در تشکیل سازمان عمران بهمنشیر و اروند خبر داد و افزود: به زودی اساسنامه آن جهت تصویب در شورا ارسال می‌شود.

*منطقه تانک فارم بندر نمی‌شود

شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: متولی طرح تفضیلی و جامع شهر آبادان، تبدیل منطقه تانک فارم به بندر را غیرکارشناسی تشخیص داده است.

وی با اشاره به مشخص شدن کاربری‌های این منطقه 230 هکتاری(تانک فارم) تصریح کرد: در جلساتی که با کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی داشتیم، موضوع توریستی، مسکونی، فضای سبز و غیره برای این بخش تعیین و مشخص شده است.

شیرازی با بیان عدم موافقت بر موضوع تبدیل منطقه تانک فارم به بندر یادآور شد: اداره کل مسکن و شهرسازی این منطقه را به لحاظ کرانه‌های مورد نیاز شهر و سرریز جمعیتی دیده است.

شهردار آبادان همچنین عنوان کرد: در صورت واگذاری زمین از سوی سازمان منطقه آزاد اروند، پیگیری موضوع انتقال صنوف مزاحم به بیرون از شهر و ساماندهی آنها در اسرع وقت دنبال می‌شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار