تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۸۶۷۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عبور از بحران آبی بخش کشاورزی در گروی مدیریت منابع آب
رييس انجمن صنفي كشاورزان دزفول گفت: در سال زراعی فعلی که با مشکلات و محدودیت‌های آبی مواجه هستیم، می‌توانیم با اعمال مدیریت منابع آب به راحتی از بحران کمبود آب در بخش کشاورزی گذر کنیم.

ناصر نظر زاده اظهار کرد: اگر مسئولان متولی، ذخایر آبی را مدیریت کنند می‌توان سال‌های زراعی همراه با بحران کمبود آب را راحت‌تر پشت سر گذاشت.

وی افزود: اگر مسئولان در زمینه مدیریت منابع آب به درستی عمل نکنند با کمبود آب مواجه خواهیم شد که این مساله مشکلات زیادی را برای بخش کشاورزی به وجود خواهد آورد.

نظر زاده تصریح کرد: خوزستان در زمینه تولیدات کشاورزی دارای جایگاه برتر در کشور است اما پس از برداشت محصولات، نمی‌تواند در حفظ آن‌ها مدیریت صحیحی داشته باشد و دچار مشکل می‌شود زیرا تولیدات کشاورزی در استان پا به پای صنایع تبدیلی، تکمیلی، سردخانه و انباری استان پیش نرفته است.

وی افزود: مشکلات بخش کشاورزی استان عمدتا پس از برداشت آغاز می‌‌شود و مسئولین باید در زمینه بازرگانی و بخش های دیگری همچون صنایع تبدیلی فعالیت جدی تری داشته باشند.

نظرزاده تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات، بروز خسارات به بخش کشاورزی است که این خسارات از طریق وقوع پدیده ریزگردها، تگرگ و خشکسالی به کشاورزان استان وارد می‌شود و بر دوش آن‌ها می‌ماند. وقتی مسئولین به این مشکلات رسیدگی نکنند، قطعا کشاورزان نمی‌توانند در فصول زراعی آینده، تولیدات مطلوبی داشته باشند.

وی گفت: اگر وقوع پدیده ریزگردها ادامه یابد و خسارات وارده به بخش کشاورزی باز هم تکرار شود، تکلیف کشاورزان برای سال های آینده چیست؟

رييس انجمن صنفي كشاورزان دزفول ادامه داد: در این خصوص باید کمیته‌های تحقیقاتی با هدف تعیین راه‌حل‌های مناسبی برای کاهش خسارات تشکیل شود تا بخش کشاورزی استان دچار خسارت جبران ناپذیری نشود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار