تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۸۶۷۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وحیدی اصل:
زنگ خطر مواد مخدر در شهر چوئبده زده شده است
عضو شورای اسلامی شهر چوئبده گفت: در شهر چوئبده زنگ خطر مواد مخدر زده شده است و اعتیاد در مدارس این شهر در حال پیشروی است.

نجم وحیدی اصل شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر آبادان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشنهاداتی ارائه دادم ولی تاکنون مثمرثمر نبوده است.

وی با اشاره به معضل اعتیاد در مدارس شهر چوئبده، تصریح کرد: ابتدای سال ۹۳ اعلام کردم در شهر چوئبده زنگ خطر زده شده است و اعتیاد در مدارس این شهر در حال پیشروی است. چندین مرتبه اعلام کردم کمیته های ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدمات خود را اعلام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر چوئبده با اشاره به لزوم آموزش های لازم برای مقابله با مواد مخدر در مدارس این شهر، تاکید کرد: پیشتر جوانان شهر چوئبده حضور فعالانه ای در حسینیه های این شهر داشتند ولی اکنون حضور آنها کمرنگ شده، به همین دلیل باید در مدارس آموزش های لازم به دانش آموزان برای موضوع خطرات مواد مخدر ارائه شود.

وحیدی اصل تشکیل شورای ورزش شهر چوئبده را طی روزهای گذشته مثبت دانست و افزود: بندر و گمرک چوئبده در حال افول است، ولی بندر شادگان در حال رشد است که به دلیل افول بندر و گمرک چوئبده لنج ها و تجار این منطقه در حال انتقال فعالیت خود به بندر شادگان هستند.

وی در پایان یادآور شد: باید بررسی شود کدام قسمت برنامه های اجرا شده ستاد مبارزه با مواد مخدر آبادان دچار مشکل است.

شهر چوئبده در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی آبادان و ۱۰ کیلومتری شمال قفاص در کنار رود بهمنشیر قرار دارد. با سقوط خرمشهر و محاصره آبادان بسیاری از مردم با رساندن خود به این روستا از طریق رودخانه بهمن شیر با لنج و یا بالگرد به بندر امام خمینی (ره) و ماهشهر رفتند.

بالگرد های هوانیروز ارتش نیز که از منطقه سده برای فرود استفاده می کردند، محل فرود خود را به چوئبده تغییر دادند. در طول جنگ این منطقه محل تردد لنج ها و بالگردهایی بود که نقل و انتقال نیرو و مهمات از بندر امام خمینی (ره) و ماهشهر را بر عهده داشتند. در عملیات والفجر ۸ نیز از اسکله چوئبده استفاده فراوانی شد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: چوئبده
:
:
:
آخرین اخبار